۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

بحران شکار غیرقانونی زرافه در آفریقا

شکار غیرقانونی هزاران زرافه در کشورهای مختلف آفریقا با به خطر انداختن حیات این‌گونه جانوری به بحرانی جدی برای حیات‌وحش تبدیل شده است.
کد خبر : ۲۱۴۱۸۳
صراط: شکار غیرقانونی هزاران زرافه در کشورهای مختلف آفریقا با به خطر انداختن حیات این‌گونه جانوری به بحرانی جدی برای حیات‌وحش تبدیل شده است.

گوشت زرافه بسیار شیرین است و به همین خاطر تجارت این گوشت در 15 سال اخیر با استقبال قاچاقچیان روبه‌رو شده است.براساس آمار این تجارت سیاه باعث شده بسیاری از گونه‌های زرافه در آفریقا در خطر انقراض قرار بگیرند و شمار آنها در طول 15 سال اخیر به 60 هزار رأس کاهش یابد.

براساس گزارش حامیان حیات‌وحش، قاچاق گوشت زرافه تنها در سال 2013 میلادی، حدود 17 میلیارد دلار برای قاچاقچیان سود داشته است.قاچاقچیان غیرقانونی علاوه بر زرافه‌ها در کشتار فیل‌ها نیز بحرانی جدی در آفریقا به وجود آورده‌اند.تصاویر منتشر شده از لاشه‌های زرافه‌های شکار شده نشان می‌دهد قاچاقچیان به شکلی بی‌رحمانه و با حالت شکنجه‌آوری این حیوانات بلندقامت را می‌کشند.بسیاری از حامیان حیات‌وحش در اعتراض به این کشتار بی‌رحمانه کمپینی را ترتیب داده‌اند و برخی نیز در تلاشند با بالا رفتن سطح آگاهی مردم مانع از جدی‌تر شدن این فاجعه شوند.
منبع: ایران
برچسب ها: زرافه شکار آفریقا