۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

افزایش خطر سقوط شهاب سنگ‌ به زمین

‌سیارک اسرارآمیز 2014UR116 که هر سه سال یک بار به دور کره زمین می‌چرخد، حداقل تا 150 سال آینده تهدیدی برای زمینیان محسوب نمی‌شود.
کد خبر : ۲۱۴۱۸۵
صراط: ‌سیارک اسرارآمیز 2014UR116 که هر سه سال یک بار به دور کره زمین می‌چرخد، حداقل تا 150 سال آینده تهدیدی برای زمینیان محسوب نمی‌شود.

براساس گزارش ناسا، «ولادیمیر لیپونو» استاد دانشگاه مسکو، طی بیانیه‌ای اعلام کرده برخلاف هشدارهای فراوان درخصوص برخورد سیارک با زمین و احتمال وقوع انفجاری مهیب گردش این سیارک به دور کره زمین خطری برای ما ندارد. وی درخصوص تأثیر برخورد سیارک با زمین گفت: اگر چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد موج حاصل از انفجار 1000 برابر شدیدتر از موج انفجار شهاب سنگی خواهد بود که سال گذشته از فراز زمین گذشت.

 احتمال برخورد این شهاب‌سنگ که به اندازه یک اتوبوس با کره زمین بود، دانشمندان را نگران کرده بود، طبق محاسبات انجام شده توسط انجمن نجوم B612 در امریکا، اکنون کره زمین 10 برابر بیشتر از گذشته در معرض خطر سقوط اجرام آسمانی از جمله سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها قرار دارد.از سال 2000 تا 2013 میلادی تاکنون 26 انفجار شهاب سنگ‌های مختلف در زمین رخ داده که انرژی‌ای برابر با 600 کیلو تن به وجود آورده‌اند.
    
منبع: ایران
برچسب ها: شهاب سنگ زمین سقوط