۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

تشکیل ستاد «تالیف قلوب» در کرمانشاه

دادگستری کل استان کرمانشاه در راستای احذ رضایت و عفو زندانیانی که به جرم قتل غیرعمد در زندان هستند، اقدام به تشکیل ستادی با عنوان 'ستاد تالیف قلوب' کرده است.
کد خبر : ۲۱۴۳۳۷
صراط:  این ستاد عصر روز پنجشنبه در نمازخانه دادگستری کل استان و با حضور اولیای دم، استاندار، اعضای شورای تامین و اعضای شورای معاونین دادگستری کار خود را آغاز کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، هدف از تشکیل این ستاد را اقدامی در راه رضای خدا و برطرف کردن اختلاف و کدورت ها در استان عنوان کرد.

'محمدرضا عدالتخواه' با یادآوری خانواده هایی چون رزلانسری، اخگری، الله وردی و.. که از قصاص قاتلان عزیزانشان گذشتند، اظهار کرد: این اقدام برای همیشه تاج افتخاری بر سر این خانواده ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه گذشت کاری بسیار سخت است، افزود: باید به خانواده هایی که از خون عزیزان خود گذشتند، آفرین گفت چرا که براساس آیات قرآن کریم، قصاص یک حق است و در خصوص قاتلانی که مرتکب قتل غیرعمد در استان شده اند همه چیز ابتدا به خواست و مشیت الهی سپس به اراده و گذشت اولیای دم بستگی دارد.

عدالتخواه، تشکیل ستاد تالیف قلوب را اقدامی استثنایی و فرصتی بی نظیر دانست که در ایران کمتر از این دست اقدامات سابقه داشته است.

وی افزود: روز اول که به این استان آمدم، با شناختی که از روحیه پهلوانی، گذشت و مردانگی مردم استان کرمانشاه داشتم، اعلام کردم که تشکیل این ستاد در دستور کار ما خواهد بود و امروز هم این وعده تحقق یافت.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: احکام قصاص و مجوزهای مربوط به آن هم اینک در دادگستری آماده اجرا می باشند ولی امروز در این ستاد از اولیای دم تقاضای حضور کرده ایم تا خواهش کنیم در صورت تمایل از قصاص بگذرند گرچه در این کار اکراه و اجباری در کار نیست.

عدالتخواه هشدار داد که قانون در استان به صورت قاطعانه اجرا می شود و دوران گردن کلفتی هم به سر آمده است.

در جلسه امروز ستاد تالیف قلوب، مسوولان طراز اول استان که حاضر بودند در قالب 20 جلسه با حضور هر یک از اولیای دم وارد مشورت شدند به این امید که بتوانند، قاتلانی که مرتکب قتل غیرعمد شده اند را از پای چوبه دار برهانند.
منبع: ایرنا