۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

احتمال بازگشایی مرز خسروی

رماندار قصرشیرین با اشاره به سفر هزاران عاشق دلسوخته اباعبدالله الحسین برای شرکت در همایش معنوی اربعین، از احتمال بازگشایی مرز خسروی در این شهرستان برای بازگشت زائران حسینی خبر داد.
کد خبر : ۲۱۴۳۵۳
صراط:  'افشین رضایی' پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: با هدف تسهیل در مسیر بازگشت زائران حسینی و ارایه خدمات مطلوبتر به زائران در نظر است مرز خسروی در چند روز آینده در صورت رفع برخی مشکلات بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: برای تحقق این امر به همراه رییس گذرنامه کشور بازدیدی از امکانات موجود در مرز خسروی صورت گرفت تا در صورت رفع شدن مشکلات، مرز خسروی برای بازگشت زائران از کربلای معلی آماده شود.

وی تصریح کرد: در این بازدید علاوه بر ایجاد امکانات جدید و بهره گیری از ظرفیت های موجود، برای افزایش 'گیت' ورود و خروج مسافران در مرز خسروی نیز تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: بازگشایی مرز خسروی چه بصورت موقت و چه دایم، علاوه بر افزایش امکانات موجود، منوط به رفع مشکلات آنسوی مرز عراق و تامین امنیت زائران و مسافران از سوی طرف عراقی است.

فرماندار قصرشیرین گفت: با هدف بازگشایی نهایی مرز خسروی طرحی که در آن مسیر جدیدی برای تردد زائران به عتبات عالیات در نظر گرفته شده به مسوولان وزارت کشور ارایه شد که در صورت تصویب نهایی، مرز خسروی برای همیشه بر روی زائران و مسافران به کربلای معلی بازگشایی می شود.

رضایی تاکید کرد که در صورت بازگشایی مرز خسروی، علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار، مشکلات پرداخت نکردن معوقات بانکی هتل داران این شهرستان نیز رفع می شود.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات است که با کاظمین 175، سامرا 287، نجف اشرف 360 و با کربلای معلی 285 کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد
منبع: ایرنا