۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

جمعیت راهپیمایان اربعین در تهران

فرمانده ناحیه مقاومت ری با اشاره به پیش‌بینی حدود 200 تا 250 هزار نفر زائر در شهرری گفت: تمام دستگاه‌های ترابری در شهرری رایگان است.
کد خبر : ۲۱۴۳۸۹
صراط: علی طلوعی اظهار داشت: تجمع بزرگ پیاده‌روی اربعین در مسیرهای منتهی به کربلای معلی دنیا را متحیر کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت ری با اشاره به حضور میلیونی عزادار حسینی در کربلا عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین و تجمع میلیونی شیعیان در کربلای معلی دل دوستان را شاد و دل تکفیری‌ها و سلفی‌ها را وحشت‌زده کرده است و این موضوع در تاریخ بشریت بی‌سابقه بوده و هیچ همتایی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از هموطنان عزیزمان که توفیق حضور در کربلا را نداشتند و به عبارتی دیگر از قافله جا مانده‌اند در پیاده‌روی بزرگ اربعین تهران شرکت می‌کنند.

طلوعی گفت: به خاطر جا ماندگان از کربلا، سال گذشته یک راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شروع شد که امسال نیز برای دومین بار این نهضت ادامه پیدا می‌کند.

پیش‌بینی حدود 200 تا 250 هزار نفر زائر در شهرری

فرمانده ناحیه مقاومت ری بیان داشت: سال گذشته در روز اربعین حدود 40 هزار نفر زائر پیاده به ری آمدند و امسال حدود 200 تا 250 هزار نفر زائر در شهرری پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین تهران سه مسیر اصلی دارد که عبارتند از میدان امام حسین (ع) که مسیر اصلی است و امامزاده حسن (ع) و میدان آزادی از دیگر مسیرهای این تجمع بزرگ هستند.

طلوعی یادآور شد: زمانی که زائران به حرم مطهر سیدالکریم (ع) وارد شوند سه مراسم جداگانه برای آن‌ها تدارک دیده‌ایم، که یکی داخل آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعت 9 صبح آغاز و برگزار می‌شود و دو مراسم جداگانه دیگر که یکی در ضلع شرقی و یکی در ضلع جنوبی انجام می‌شود و در هر سه مراسم نماز جماعت ظهر و عصر اربعین برگزار می‌شود.

استقرار 300 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران

فرمانده ناحیه مقاومت ری تاکید کرد: برای برگشت خواهران و برادران عزیز اتوبوس‌های واحدی در ضلع جنوبی و غربی حرم که همان میدان ساعی و میدان مدرس است تدارک دیده شده و تقریبا 300 دستگاه اتوبوس مستقر است که عزیزان می‌توانند جهت بازگشت از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین تعدادی دستگاه خودروی ون و تاکسی در ضلع جنوبی و شرقی حرم مطهر مستقر شده که عزاداران حسینی می‌توانند برای انتقال به متروی شهرری از آن‌ها استفاده کنند.

امروز برای زائران تمام دستگاه‌های ترابری در شهرری رایگان است

طلوعی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در اختیار است و کلیه خدمات ترابری و متروی شهرری از ساعت 12 تا 16 برای زائران به‌صورت رایگان است.

فرمانده ناحیه مقاومت ری گفت: از تمام خواهران و برادران عزیز تقاضا داریم از مسیرهای تعیین شده پیاده‌روی خود را آغاز کنند و یا در همین مسیر به جمعیت ملحق شوند و به‌ صورت کاروانی حرکت کنند.

وی ادامه داد: حدود 60 ایستگاه صلواتی به همت مردم و مسئولان خدوم شهرستان ری برای مردم عزیز تدارک دیده شده است.

طلوعی عنوان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که تمام مدارس، مساجد و هیئت‌های شهرری در طول مسیر برای استفاده زائران باز باشد، بنابراین از زائران تقاضا داریم در طول مسیر به این اماکن جهت تجدید وضو و ... مراجعه کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در آستان برای تجدید وضو به هنگام نماز جماعت ظهر و عصر نباشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اربعین تهران