۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

باید مونتاژ از فرهنگ خودروسازی حذف شود

وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفت: امروزه با توجه به توان بالای مهندسی و طراحی انواع خودرو و قطعات آن در داخل کشور باید واژه مونتاژکاری (سی کی دی) را از فرهنگ خودرو سازی برای همیشه برداریم.
کد خبر : ۲۱۴۶۱۶
صراط: محمد رضا نعمت زاده در نشست شورای مشورتی صنعت خودرو افزود:‌ برای رسیدن به عمق هدف ساخت خودروهای جدید باید خودروسازان و قطعه سازان در سال اول 40 ، سال دوم 50 و سال سوم 60 درصد از توان داخلی کشور  استفاده کنند.
 
وی با بیان این که در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمانبندی شده مورد نیاز است، افزود: با این تحول صنعت خودرو می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا ، اشتغال قابل ملاحظه ای را برای جوانان به ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.
 
نعمت زاده به قطعه سازان کشور توصیه کرد، در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به روز دنیا باشند.
 
وی با اشاره به این که اگر مکانسیم های اقتصادی درست عمل نکند، به طور قطع زیان هایی را متوجه سازندگان خودرو و قطعات آن می کند، تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز در واقع سوبسیدی است که سازنده خارجی را علیه تولید کننده داخلی مجهز می کند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که نباید هر شهر و استان کشور الزاما صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شود،گفت: با زدودن شبه های انحصار گرایی در صنعت خودرو و  تجمیع خودرو سازان و قطعه سازان پراکنده در کشور می توان ضمن رسیدن به تولید واقعی، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.

منبع: شاتا