۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

لاریجانی: به تمدید مذاکرات خوشبین نیستم

محمدجواد لاریجانی یادآور شد: در عین حال نسبت به تمدید مذاکرات خوش‌بین نیستم چرا که تصور می‌کنم از این زمان برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.
کد خبر : ۲۱۴۸۰۹
صراط:  محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه امروز -دوشنبه- در حاشیه سمینار بین‌المللی اثرات منفی تحریم‌های اقتصادی و مالی بر بهره‌مندی مردم از حقوق بشر در پاسخ به سؤالی در خصوص تمدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: دولت محترم مسئول مذاکرات است و همه ما از آنها حمایت می‌کنیم. دوستانی که مذاکرات را پیش می‌برند در امر دیپلماسی کار کشته هستند و این مذاکرات در چارچوب سیاست‌های ما پیش می‌رود.
 
وی با بیان اینکه در طرف مقابل ما برخی دولت‌های زیاده‌خواه به خصوص آمریکا هستند که اگر مذاکرات موفق نشود در نتیجه زیاده‌خواهی آنها می‌باشد، یادآور شد: در عین حال نسبت به تمدید مذاکرات خوش‌بین نیستم چرا که تصور می‌کنم از این زمان برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.
 
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه کاهش قیمت نفت را یک توطئه خواند و افزود: آنها درآمد ایران را هدف قرار داده‌اند و البته در این هدف شکست خواهند خورد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که علت انتشار گزارش شکنجه‌های سازمان سیا علیه زندانیان چه بود؟ گفت: ما در اینکه آمریکا و غرب ناقضان عمده حقوق بشر هستند تردید نداشته‌ایم، اما دلایل مختلفی سبب شد که این گزارش منتشر شود.
 
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه گزارش‌های زیادی است که نشان می‌دهد حقوق مردم آمریکا و همچنین سایر ملت‌های دنیا از سوی دولتمردان غربی در حال نقض شدن است، یادآور شد: علنی شدن این گزارش به دلیل درگیری‌های داخلی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بود. این گزارش پاتک دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان است و ما می‌گوییم که آنها هر دو از یکدیگر بدتر هستند.
 
لاریجانی ادامه داد: امروز کسانی که بزرگترین موارد نقض  حقوق بشر را داشتند پرچمدار حقوق بشر در دنیا هستند و همچنین زندگی سکولار و لائیک با زور به کشورها تحمیل می‌شود که اینها طنز دنیای ما است.
 
وی ادامه داد: وقت آن رسیده که جهان اسلام قدم پیش بگذارد زیرا حقوق اولیه انسان‌ها از جمله حق حیات، حق بقا و همچنین حق توسعه زیر پا گذاشته می‌شود.
 
رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران که تاکنون برای رسیدن به هدف با شکست روبرو شده است یادآور شد: این تحریم‌ها محصول نواقص عظیم در مکانیسم سازمان ملل است که از سوی کشورهای غربی دنبال می‌شود. مأموریت اساسی این است که مکانیسم سازمان ملل اصلاح شود، زیرا جهان امروز شبیه وضعیتی شده که در آن قلدرها از دیگران اخاذی می‌کنند.
 
لاریجانی جمهوری اسلامی را نمونه بارز مقاومت در برابر قلدری‌ها دانست که البته پاسخ مثبت خود را نیز گرفته است.
منبع: فارس