۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مهلتی برای ارائه مدارک مارلبرو دریافت نکردیم

نعمت‌زاده دریافت اولتیماتوم را تکذیب کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ مهلتی برای وزارت صنعت جهت لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو صادر نشده است.
کد خبر : ۲۱۴۸۱۲
صراط:  محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به تعیین مهلت دو هفته‌‌ای برای وزارت صنعت جهت لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو به کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: ما در این مورد خبری نداریم و هیچ مهلتی برای وزارت صنعت صادر نشده است.
 
وی تأکید کرد: کار ما در صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو درست و قانونی است.
 
وی تصریح کرد: شاید برخی نمایندگان در این مورد سؤال داشته باشند که به آنها توضیح خواهیم داد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در مورد بحث‌های مطرح شده بین ایران‌ خودرو و شورای رقابت بر سر تعیین قیمت دنا اظهار داشت: من از تعیین قیمت دنا توسط شورای رقابت خبری ندارم.
 
نعمت‌زاده تأکید کرد: اطلاع ندارم که شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا چارچوبی را تعیین کرده باشد.
 
وی تصریح کرد: برای بهبود عملکرد شرکت‌های خودروساز، طراحی پلت‌فرم جدید، کاهش مصرف سوخت، بهبود شرایط آلایندگی پیش‌بینی شده و باید کار گسترده‌ای در صنعت خودرو انجام شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تأثیر نوسان نرخ ارز در قیمت کالاهای اساسی نیز گفت:‌ دولت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت دارد و در برخی موارد نیز تعیین‌کننده قیمت است، فکر نمی‌کنم که شاهد تغییری در این مورد طی سال جاری باشیم.
 
نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه با توجه به کاهش قیمت نفت و پایین آمدن میزان منابع ارزی کشور، آیا دولت برنامه ویژه‌ای برای تأمین ارز از محل صادرات غیرنفتی دارد، گفت: طبق برنامه چشم‌انداز 20 ساله که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد باید تکیه بر توان صادرات غیر نفتی داشته باشیم و این مسئله در سیاست‌های برنامه‌ پنجم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید قرار گرفته که وظیفه ما این است به سمت افزایش صادرات غیر نفتی حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: البته در این مورد موانع بین‌المللی وجود دارد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها، برطرف شوند.
منبع: فارس