۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

برترین ناشران دولتی معرفی شدند

انتشارات سوره مهر حوزه هنری و انتشارات امیرکبیر به طور مشترک عنوان برترین ناشران سال 89 در بخش مؤسسات نشر دولتی را از آن خود کردند.
کد خبر : ۲۱۴۸۷

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران که ساعتی دیگر در مصلای تهران برگزار می‌شود، قرار است ناشران برتر سال در بخش دولتی و خصوصی و همچنین غرفه‌های برتر این دوره از نمایشگاه معرفی ‌شوند.

در بخش ناشران دولتی انتشارات سوره مهر و امیرکبیر به طور مشترک به عنوان برترین ناشران در سال 89 دست یافته‌اند. این انتخاب در حالی صورت گرفت که سال گذشته نیز انتشارات سوره مهر به عنوان ناشر برتر بخش دولتی در نمایشگاه کتاب معرفی شده بود که امسال نیز به دلیل انتشار آثار ارزشمند چه در حوزه‌های ادبیات داستانی و تاریخ شفاهی و چه در حوزه تحقیق و پژوهش این عنوان از آن سوره مهر می‌شود. این ناشر در کارنامه خود 3 دوره انتخاب به عنوان ناشر برتر سال را دارد.

سال گذشته و در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران، در بخش ناشران وابسته به نهادهای دولتی و عمومی بخش بزرگسال در سال 88، عنوان ناشر به صورت مشترک به سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی "سمت" و "سوره مهر" اختصاص پیدا کرد.

انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه سال گذشته، علاوه بر معرفی به عنوان ناشر برتر وابسته به نهادهای دولتی، به پاس تولید آثار ارزشمند درباره خاطره‌های ماندگار دفاع مقدس در متن زندگی فردی، اجتماعی و گروه‌های مختلف جامعه، در این حوزه نیز به عنوان ناشر برگزیده معرفی شده بود.

همچنین انتشارات امیرکبیر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که سال گذشته با چاپ و نشر بیش از 570 اثر، بیشترین آمار نشر در حوزه‌های گوناگون را از آن خود کرده است، در اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان ناشر برگزیده این دوره معرفی خواهد شد.

خبرگزاری مهر، در هشتمین روز نمایشگاه پیش‌بینی کرده بود که انتشارات امیرکبیر به عنوان ناشر برگزیده این دوره معرفی شود.

انتشارات امیرکبیر نام یکی از بزرگترین مؤسسه‌های انتشاراتی کشورمان است که از سال 1328 آغاز به کار کرده است. از جمله فعالیت‌های درخشان این مؤسسه می‌توان به انتشار فرهنگ معین و فرهنگ انگلیسی و فارسی آریان‌پور در سال‌های دور اشاره کرد.

همچنین فعالیت‌هایی در حوزه‌های دینی و تاریخی و استفاده از نخبگان و صاحبان قلم، از افتخارات سال‌های اخیر بوده که نتایج این تلاش‌ها تولید و انتشار کتاب‌هایی مانند "نقش شیعه در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام" نوشته دکتر علی‌اکبر ولایتی بوده است.

در بخش ناشران کودک و نوجوان نیز در بخش دولتی این عنوان از آن انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد شد و شنیده می‌شود در بخش خصوصی ناشر برتر سال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان معرفی نمی‌شود و به اعلام ناشر تقدیری بسنده خواهد شد.

نمایشگاه کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار شد و ساعت 20 امشب،‌ پس از 11 روز فعالیت  به کار خود پایان خواهد داد.