۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰

صلح از نظر آمریکا یعنی...

سخنگوی جنبش اخوان المسلمین مصر در اروپا گفت: آمریکایی ها صلح عادلانه در جهان را تسلط بر کشورهای دنیا و مجامع بین المللی تعریف می کنند.
کد خبر : ۲۱۴۸۹

واحد مرکزی خبر؛ کمال هلباوی در کنفرانس بین المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه که در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی در حال برگزاری است افزود: امریکا به بهانه صلح و امنیت بر مراکز اساسی جهان همچون گروه جی 8 ، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تسلط یافته است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها هر جا که منافعشان اقتضا کند به جنگ متوسل می شوند گفت: همه تلاش آنان این است که قرن حاضر را به نام قرن آمریکایی و با رهبری آمریکایی تثبیت کنند.

هلباوی با تصریح بر اینکه آمریکا از نفوذ و پیشرفت کشورهای مستقل نگران و ناراحت است افزود: آمریکا تلاش می کند از نفوذ و قدرت روز افزون کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران در دنیا جلوگیری کند و به همین منظور گاهی شاهدیم که کشورهایی همچون ایران و ونزوئلا تهدید می شوند.

رئیس مؤسسه ارتباطات اسلامی انگلستان ادامه داد: صاحبان قدرت در پنتاگون تأکید می کنند که به هر نحو ممکن رهبری آمریکا باید در جهان ادامه یابد و در این میان امنیت و آرامش دیگر کشورها از نگاه آنان معنا ، مفهوم و ارزشی ندارد و آنان با توسل به جنگ تنها به فکر منافع خود برای کشور خود هستند.

سخنگوی اخوان المسلمین گفت: مفهوم صلح از دیدگاه آمریکا در واقع حفاظت از منافع آمریکاست تا به عنوان ژاندارم جهانی همچنان خود را مستحکم نگه دارد و به همین منظور تلاش می کند رقبای خود را به هر نحو ممکن ساقط کند.

وی افزود: امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم ، کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران را شرور می نامد اما همه دنیا می داند که پرورش دهندگان اصلی تروریسم چه کسانی هستند.

هلباوی تاکید کرد: دنیا به آرامش و نظم جهانی نیاز دارد اما نه آن نظمی که آمریکایی ها تعریف می کنند زیرا از نظر آنان هیچ کشوری نمی تواند درباره صلح ، امنیت و عدالت حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به پیروزی ملت های مسلمان مصر و تونس در ساقط کردن حکومت های دیکتاتوری ابراز امیدواری کرد: دیگر ملت های مسلمان منطقه نیز با توکل به خدا ، وحدت و یکپارچگی بر مشکلات فائق آیند و به اهدافشان برسند.