۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲

اوباما رییس‌جمهور مصر را معرفی کرد!

اوباما پس از سخنرانی حسنی مبارک در تلویزیون مصر در حین انقلاب 25 ژانویه تصمیم گرفت حسنی مبارک را از قدرت برکنار کند.
کد خبر : ۲۱۴۹۳

برنا: باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا تاکید دارد که یک جوان فعال اینترنتی و سخنگوی معترضان در انقلاب مصر رییس‌جمهور آینده این کشور شود.

روزنامه "نیویورک تایمز" چاپ آمریکا در گزارش خود فاش کرد که باراک اوباما رئیس جمهور اوباما به یکی از معاونین خود اعلام کرد که می خواهد "وائل غنیم" یکی از فعالان سیاسی و عضو ائتلاف انقلاب مصر، رئیس جمهور آینده این کشور شود.

به گزارش این روزنامه، اوباما امیدوار است این جوان خیابانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر برنده شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: اوباما پس از سخنرانی حسنی مبارک در تلویزیون مصر در حین انقلاب 25 ژانویه تصمیم گرفت حسنی مبارک را از قدرت برکنار کند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه افزود: به نظر می سد که برکناری حسنی مبارک و آمدن وائل غنیم به جای وی پس از ایراد این سخنرانی باشد، این در حالی است که این جوان وبلاگ نویس و فعال اینترنتی تأکید کرده بود که حاضر به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر نیست.

این فعال جوان سیاسی و سخنگوی معترضان در دیدارش با دانشجویان و اساتید دانشگاه قاهره در جشنی که دانشکده "دار العلوم" به منظور فرار حسنی مبارک برگزار کرده بود، اعلام کرد که نداشتن منصب خیلی بهتر از داشتن آن است و به همین دلیل هرگز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهم کرد.