۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵

توجیه اشتباهات پزشکی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قصورات پزشکی و ضعف‌های حوزه بهداشت و درمان کشور را ناشی از بزرگنمایی رسانه‌ها دانست و خواستار دخالت قوه قضائیه در این خصوص شد.
کد خبر : ۲۱۴۹۸۳
صراط:سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی دوشنبه شب در جمع اعضای هیئت علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بیمارستان بعثت سنندج در سخنانی نوک پیکان اشتباهات و تقصیرات پزشکی در کشور را به سوی رسانه‌ها نشانه گرفت و بزرگ‌نمایی و بازتاب معضلات مردمی ناشی از خطاهای پزشکی را بازی رسانه‌ها دانست که می‌خواهند قشر شریف پزشکان را در جامعه حقیر و کوچک نمایند.
 
قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: خیلی‌ها می‌خواهند برای دولت حاشیه‌سازی کنند و پرستار را در مقابل پزشک و پزشکان را در برابر همدیگر قرار دهند.
 
وی افزود: کوچک‌ کردن جامعه پزشکی در نظر اقشار مختلف مردم و تحریک بخشی از مردم علیه بخش دیگر هدف آنهاست.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: باید وارد حاشیه نشویم و حواسمان را جمع کنیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها به صورت گزینشی عمل می‌کنند و تنها به دنبال نقاط ضعف ما هستند و در انعکاس مطالب به صورت گزینشی عمل می‌کنند.
 
وی افزود: برخی‌ها در تریبون‌های عمومی اعدادی را می‌گویند که با واقعیات فاصله دارد که کاش قوه قضاییه این همت را داشت که این افراد را بازخواست می‌کرد.
 
این هجمه وزیر بهداشت به رسانه‌های کشور و به ویژه فعالان رسانه‌ای کردستان در حالی است که قاضی‌زاده هاشمی در سخنانی متناقض با موضع‌گیریش علیه رسانه‌ها در این جلسه بر نقد بر عملکرد مجموعه‌های این وزارت‌خانه در استان‌ها تأکید کرد و افزود: هیچ وقت ننشسته‌ایم که خودمان را نقد کنیم و باید به این مهم توجه کنیم که جامعه پزشکی تافته جدابافته‌ای از سایر اقشار جامعه نیست.
 
گفتنی است اشتباهات پزشکی در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده و می‌افتد که در آخرین مورد آن در استان کردستان چشمان شوخان دختربچه 6 ساله دیواندره‌ای را که بر اثر قصور پزشکی نابینا شده بود وزیر بهداشت شخصاً مجبور شد که وی را عمل جراحی نماید.
منبع: فارس