۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

وقتی نتانیاهو از وقاحت حرف میزند!

نخست وزیر اسرائیل گفت که نیت تشکیلات خودگردان فلسطین برای متهم کردن اسرائیل به جنایت جنگی وقیحانه است.
کد خبر : ۲۱۵۲۴۵
صراط:  نخست وزیر اسرائیل گفت که نیت تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به دادگاه بین المللی و متهم کردن اسرائیل به جنایت جنگی وقیحانه است.

نتانیاهو در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که سازمان عفو بین‌الملل چند روز پیش ضمن مسئول دانستن ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایات جنگی در جریان حمله 51روزه به نوار غزه، تأکید کرد، اقدام ارتش اسرائیل در تخریب 4 ساختمان چندین طبقه طی 4 روز آخر این عملیات، نقض حقوق بشر بین‌المللی محسوب می‌شود.

«فیلیپ لوتر» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت: «تمام اطلاعاتی که در اختیار داریم، نشان می‌دهد این تخریب‌ها در مقیاس گسترده به‌طور عمدی و بدون هرگونه توجیه نظامی انجام شده است».

لوتر افزود: «اظهارات فرماندهان نظامی اسرائیلی در همان روزها نشان می‌دهد این حملات "مجازات گروهی ساکنان غزه" با هدف تخریب دارایی‌های آنها بوده است».

براساس این گزارش، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هشتم ژوئیه سال جاری نوار غزه را به‌مدت 51 روز از زمین، دریا و هوا هدف آتش جنگنده‌های خود قرار داد که طبق اعلام منابع فلسطینی، در جریان این عملیات حدود 2200 فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. همچنین 67 نظامی اسرائیلی و 6 غیرنظامی نیز به هلاکت رسیدند.

مقامات اسرائیلی تاکنون به این اتهام سازمان عفو بین‌الملل واکنشی نشان نداده‌اند. عفو بین‌الملل خواستار ورود نهادهای حقوق بشر به نوار غزه شده است و اینکه کمیسیون سازمان ملل متحد بتواند «بدون هیچ موانعی در این زمینه تحقیق کند».

رژیم صهیونیستی از همکاری با این کمیسیون سازمان ملل به‌دلیل آنچه آن را «خصومت علیه اسرائیل» خوانده است، خودداری می‌کند.

منبع: تسنیم