۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲

ضرر کشورهای اروپایی از تحریم روسیه

نخست وزیر روسیه اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی که کشورهای غربی علیه روسیه اعمال کرده‌اند تاکنون ده‌ها میلیارد دلار ضرر به کشورش وارد کرده است.
کد خبر : ۲۱۵۲۶۵
صراط:  به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد تحریم های اقتصادی که کشورهای غربی علیه روسیه اعمال کرده اند تاکنون دهها میلیارد دلار ضرر به کشورش وارد کرده است.

در پی اقدام روسیه در ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود و به وجود آمدن بحران اوکراین، کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا ، استرالیا و نیوزلند در دو نوبت یعنی در اواسط ماه مارس و آخر ماه ژوییه سال 2014تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

مسکو نیز به تلافی در ماه اوت تحریم هایی را علیه کشورهای غربی اعمال کرد که از جمله آنها می توان به ممنوع شدن واردات کشاورزی و مواد غذایی از آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ اشاره کرد.

 نخست وزیر روسیه در گفتگو با شبکه های تلویزیونی روسیه گفت:در واقع می توان گفت بهای چنین تصمیماتی(تحریم های غربی) به دهها میلیارد دلار می رسد.

مرد شماره دو روسیه افزود: اقتصادهای کشورهای غربی نیز به نوبه خود متحمل زیان و ضرر شدیدی شده اند.

مدودف با استناد به ارزیابی که اقتصاددان روسی انجام داده اند اعلام کرد کشورهایی اروپایی نیز تاکنون 40 میلیارد دلار متضرر شده اند.

نخست وزیر روسیه افزود: کشورهای اروپایی در سال آینده نیز حدود 50 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.