۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

نشریه‌ همنام قدیمی‌ترین روزنامه ایران +عکس

کاغذ اخبار نام نخستین روزنامه ایرانی است که اکنون نشریه ای با همین نام در کاخ گلستان منتشر می‌شود.
کد خبر : ۲۱۵۲۹۹
صراط: همزمان با هفته پژوهش، هفتمین شماره نشریه «کاغذ اخبار» به کوشش دفتر پژوهش کاخ گلستان با پرونده اختصاصی «ورود صنایع به ایران عهد قاجار»  انتشار یافت.

نشریه‌ همنام قدیمی‌ترین روزنامه ایران +عکس

از مهمترین مطالب اختصاصی این شماره که با همکاری امنای اموال و کارشناسان کاخ گلستان منتشر شده است می توان به :مصاحبه با مهندس بانکیان با موضوعیت ورود صنعت برق به ایران؛ صنایع دوره قاجار به روایت آلبوم خانه کاخ گلستان؛ پرونده علمی با عنوان فنوگراف،پیشروترین تکنولوژی قرن نوزدهم در ایران؛ معرفی مجسمه ناصرالدین شاه در میدان باغشاه؛ معرفی برگ هائی از حضور موسیقی در گنجینه اسناد تاریخی کاخ گلستان؛ نخستین هوانوردی در ایران؛ سفرنامه سیم کشی (تلگراف) در ایران؛ و مطالب پژوهشی و تخصصی متعدد دیگر اشاره کرد .

در این شماره «کاغذ اخبار» از مطالب و یادداشت های پژوهشگران و نویسندگانی جون: شرمین نادری، همایون خداداد، محمدرضا شرایلی، زهرا هلن اسدیان، نسرین خلیلی و شماری دیگر از محققان و کارشناسان بهره برده شده است.

«کاغذ اخبار» به همت دفتر پژوهش کاخ گلستان به مدیر مسوولی دکتر پروین صدر ثقه الاسلامی (مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان) و به سردبیری فائزه امین دهقان منتشر می شود.

هفتمین شماره «کاغذ اخبار » از اینجا قابل دسترسی است.

منبع: وبسایت کاخ گلستان
برچسب ها: صراط کاغذ اخبار