۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

خاکپور: احساس تکلیف کردم

خاکپور در مورد اینکه آیا خوشبین است که تیم بتواند به المپیک صعود کند، خاطرنشان کرد: 100 درصد اینگونه است. چون توانایی بازیکنان بالاست. عزم ملی هم جزم شده است اگر نیت برای خوشحالی مردم باشد قطعا چنین اتفاقی رخ خواهد داد.
کد خبر : ۲۱۵۳۰۷
صراط: سرمربی تیم ملی امید، گفت:‌با توجه به اینکه زمان کم است اما احساس تکلیف کردم که سرمربیگری تیم ملی امید را بپذیرم.

محمد خاکپور پس از مراسم معارفه‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی امید، اظهار داشت: ما بازیکنان مستعدی از لحاظ فنی داریم. در هر صورت فرصت زیادی برای تغییرات در این مرحله نداریم. سه ماه تا مسابقات مرحله اول مقدماتی المپیک فرصت داریم که در این بین تنها 42-40 روز زمان داریم که بازیکنان را تمرین بدهیم در سایر مواقع آنها در تیم‌هایشان بازی می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ در این فرصت تمام هم و غم خود را خواهیم گذاشت تا تیم به انسجام و هماهنگی لازم برسد. سه اردو پیش‌بینی کرده‌ایم که اولین اردو در تهران آغاز خواهد شد و پس از آن اردوی 10 روزه‌ای در کیش برگزار می‌کنیم و تیم ملی زیر 22 سال عمان هم از ما دعوت کرده تا با آنها بازی کنیم و اردوی 12-10 روزه‌ای در این کشور خواهیم داشت. بازی این تیم به عربستان شبیه است و می‌تواند به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی امید، تصریح کرد: در مرحله پایانی اردوی آماده‌سازی خود به آنتالیا خواهیم رفت. تلاش می‌کنیم با تیم‌های قدرتمندی بازی کنیم. با تیم ملی زیر 22 سال دانمارک بازی خواهیم کرد و 9 دیدار تدارکاتی در سه اردوی خود پیش‌بینی کرده‌ایم تا بازیکنان بتوانند به آمادگی لازم برسند و پس از صعود از مرحله اول برنامه‌ریزی مجددی خواهیم داشت.

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا با پذیرفت سرمربیگری تیم ملی در این زمان ریسک کرده است، گفت:‌ نمی‌شود گفت که ریسک کرده‌ام. به عنوان یکی از اعضای کوچک فوتبال قرعه به نام من افتاد که سرمربیگری تیم امید را بر عهده بگیرم. من خود را مدیون فوتبال می‌دانم. از 11-10 سالگی فوتبال و مردم روی من سرمایه‌گذاری کردند و حالا زمان این است که من تجربه‌ای که کسب کرده‌ام را در اختیار این فوتبال بگذارم. احساس کردم امروز تجربه‌ام را باید در اختیار بازیکنان جوان بگذارم.

وی افزود: با اینکه زمان کم است اما احساس تکلیف کردم. از تمام کسانی که در گذشته برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. از تمام مربیان لیگ هم خواهش می‌کنم که به ما کمک کنند. به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام بدهم. خواهشم این است که دست یاری را بدهند تا بتوانیم موفق باشیم.

خاکپور در مورد اینکه آیا خوشبین است که تیم بتواند به المپیک صعود کند، خاطرنشان کرد: 100 درصد اینگونه است. چون توانایی بازیکنان بالاست. عزم ملی هم جزم شده است اگر نیت برای خوشحالی مردم باشد قطعا چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجید صالح به عنوان یکی از دستیارانش فعالیت خواهد کرد، گفت: من لفظ دستیار را دوست ندارم. توانایی‌های یکدیگر را کنار هم می گذاریم تا بتوانیم به نتیجه لازم برسیم. من از صالح خواهش کردم که در کنار تیم حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی امید در خصوص اینکه دلیخون و مقیم در تیم حضور دارند و وضعیت مربی دروازه‌بانان تیم ملی چگونه خواهد شد، گفت: دوستان عزیزی که در گذشته با تیم کار کرده‌اند از کمک آنها استفاده خواهیم کرد. به هر حال عصر امروز یا نهایتا فردا به طور رسمی کادر فنی مشخص خواهد شد.

خاکپور در مورد اینکه گفته می‌شود هادی طباطبایی قرار است مربی دروازه‌بانان تیم ملی امید شود، تصریح کرد: اجازه بدهید تا به نتیجه برسیم پس از آن در این باره صحبت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت حبیب کاشانی چگونه شده، گفت: او همراه تیم است. کاشانی از ابتدا قصد و نیتش کمک به تیم ملی کشورش و خوشحالی مردم بود و تمام توانایی خود را هم در این زمینه گذاشت. قطعا او در کنار تیم ملی امید خواهد بود و از تیم جدا نشده است.

وی در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی امید یادآور شد: به نظرم هیچ تیمی آسان نیست. نپال، افغانستان و فلسطین تفاوتی با عربستان ندارند. ما بازی‌های تدارکاتی را در نظر خواهیم گرفت که نوع بازی آنها شبیه تیم‌هایی باشد که همگروه آنها است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط خاکپور