۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

روی دیگر ماجرای قتل فائزه پشت چراغ قرمز

عامل قتل زن جوان پشت چراغ قرمز خیابان شلوغ گرگان حتی اگر رضایت خانواده قربانی را بگیرد از جنبه عمومی با مجازات سنگینی روبه‌رو خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۵۳۴۲
صراط: عامل قتل زن جوان پشت چراغ قرمز خیابان شلوغ گرگان حتی اگر رضایت خانواده قربانی را بگیرد از جنبه عمومی با مجازات سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

دادستان استان گلستان با اشاره به اینکه چگونگی این جنایت باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی و وحشت‌آفرینی شده بود مجازات قاتل را خارج از مسائل شخصی دانست.

حجت‌الاسلام «سیدمصطفی حقی» دادستان استان گلستان با اشاره به وقوع قتل چند روز پیش در گرگان و رسیدگی به پرونده قاتل خارج از نوبت گفت: مجازات اینچنین مجرمانی از جنبه عمومی نیز قابل رسیدگی و صدور حکم است.

وی اظهار داشت: وقوع قتل در منظر دید مردم علاوه بر سلب آسایش موجب جریحه‌دار شدن احساسات و افکار عمومی است پس حتی در صورت رضایت اولیای دم، رسیدگی به پرونده از جنبه عمومی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون پرونده قتل زن جوان در یکی از خیابان‌های اصلی گرگان در مرحله بازپرسی و به‌صورت ویژه در حال پیگیری است، اظهار داشت: این پرونده در مرحله تحقیقات بوده و قاتل نیز به جرم خود اعتراف کرده است.

دادستان گرگان اضافه کرد: تلاش داریم که بزودی این مرحله را  تمام و پرونده را به دادگاه ارجاع دهیم.

حقی با یادآوری جنایت صورت گرفته در منظر دید عموم مردم تأکید کرد: این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت با دقت و تکیه بر قانون در حال بررسی و رسیدگی است و حتی اگر اولیای‌دم ‌رضایت دهند، بازهم روند رسیدگی به حادثه از جنبه عمومی ادامه یافته و قاتل بر اساس قانون مجازات می شود.

بنابر این گزارش، صبح سه‌شنبه گذشته پشت چراغ قرمز چهارراه تابلو یک زن 19 ساله به نام فائزه توسط همسر سابقش به نام پوریا با ضربات چاقو به قتل رسید که این حادثه بازتاب زیادی در پی داشت.

به گفته شاهدان عینی، زن جوان پس از پیاده شدن از تاکسی توسط قاتل که از خودروی دیگری پیاده شده بود تحت تعقیب قرار گرفته و در مدت زمان کوتاهی در لابه‌لای خودروهای داخل خیابان با اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسید.

فائزه که بلافاصله با کمک مردم و توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

بنابر گزارش گروه شوک، خانواده فائزه در مصاحبه با خبرنگار ایران تأکید داشته‌اند که تنها اصرار به قصاص نفس داماد سابقشان داشته و از مقامات قضایی خواستار اجرای مراسم اعدام در ملأعام شده‌اند.
منبع: ایران
برچسب ها: قتل چراغ قرمز