۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

رواج فروشگاه‌های غربی ایران +تصاویر

توماس می گوید: با وجودی که هنوز بازارهای سنتی در ایران وجود دارند و مشتریان خود را دارند اما این بازارها رقیبی جدید به نام " مراکز خرید مدرن" دارند که روز به روز در حال گسترش است.
کد خبر : ۲۱۵۶۰۸
صراط: "توماس کریستوفولتی" خبرنگار – عکاس ایتالیایی سال گذشته (2013) برای دیدار با دوستان هم صنف خود به ایران سفر کرده است و از بازارهای تازه ساخته شده به سبک غربی در ایران آلبومی تصویری تهیه کرده است.

وب سایت سی ان ان در گزارشی تصویری – خبری با انتشار بخشی از عکس های عکاس ایتالیایی می نویسد: بازارها و مراکز خرید مدرن به سبک غربی در ایران رو به گسترش است.
 
سی ان ان می افزاید: وقتی توماس در مقابل فروشگاه هایپر استار در شیراز می ایستد و می خواهد با دوربین وارد فروشگاه شود نخست به او اجازه نمی دهند ولی در نهایت او دوربین را به داخل می برد.
 
 توماس می گوید: من همواره مشتاقم کشورهای بسته را ببینم. من این فرصت را یافتم تا ایران و مردم آن را از نزدیک ببینم. در چنین حالتی شما می توانید بدون واسطه و به طور مستقیم با واقعیت روبرو شوید.
 
توماس در جریان اقامت یک ماهه خود در ایران به تهران ، شیراز و اصفهان سفر می کند. او پس از بازگشت از سفر معتقد است مردم ایران زندگی متفاوتی از آنچه که تصویر می شود دارند. او می گوید: "تصورات ما درباره ایران واقعیت ندارد. هدف من از این سفر این بود که بدون واسطه و با چشم های خودم واقعیت زندگی مردم ایران را ببینم."
 
توماس می گوید: با وجودی که هنوز بازارهای سنتی در ایران وجود دارند و مشتریان خود را دارند اما این بازارها رقیبی جدید به نام " مراکز خرید مدرن" دارند که روز به روز در حال گسترش است.
 
او می گوید:" من فکر نمی کردم چنین فروشگاه ها و مراکز خرید مدرنی را در ایران ببینم . سورپرایز شدم. فروشگاه هایی که مملو از کالاهای برند های مختلف است. خرید کردن از این فروشگاه ها با وسواس فراوان تبدیل به سنتی در میان جوانان شهر نشین و مدرن ایرانی شده است."
 
توماس با توجه به حساسیت ها در ایران به توصیه دوستان گرافیست اش در ایران به عنوان یک توریست ساده وارد ایران می شود نه به عنوان خبرنگار.
 
او می گوید: دوستان من گفتند اگر تو به عنوان روزنامه نگار وارد ایران شوی این ممکن است برای کسانی که به تو کمک می کنند  مایه دردسر شود.
 
او می افزاید: من می خواهم با پروژه ام نظر مردم دنیا را نسبت به ایران تغییر دهم . زندگی در ایران مثل هر جای دیگر دنیا در جریان است و آنها تفاوتی با دیگر کشورها ندارند.