۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

یک اشتباه درباره تصویر سیدحسن +تصاویر

رسانه‌های معروف لبنانی فردی که در کنار نخست وزیر سابق لبنان در جنوب لبنان لباس مشکی بر تن کرده دبیرکل حزب الله معرفی کرده‌اند اما در حقیقت فرد معرفی شده سیدحسن نصرالله نیست.
کد خبر : ۲۱۵۶۷۶
صراط: برخی از رسانه‌های لبنان روز گذشته تصویری منتشر کرده و عنوان کردند که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به همراه «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق و نخست وزیر سابق عراق درحال بازدید از مجتمع گردشگری جنوب لبنان است.
 
این رسانه‌ها در توضیح این عکس گفته‌اند که سیدحسن نصرالله لباس شخصی به تن دارد. این خبر به صورت گسترده در رسانه‌های داخلی نیز منتشر شده اما در حقیقت فرد مورد نظر که از او سیدحسن نصرالله نام برده شده ایشان نیست.
 
نوری المالکی در اواخر آذرماه در سفر به لبنان برای نخستین بار به جنوب این کشور رفت و از موزه گردشگری جهادی «ملیتا» در منطقه اقلیم التفاح دیدن کرد.
 
نخست وزیر سابق لبنان در این بازید مورد استقبال «محمد رعد» عضو فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در مجلس لبنان قرار گرفت و محمد رعد و تعداد دیگری از اعضای حزب‌الله با مالکی در محوطه موزه گردشگری ملیتا قدم زدند.
 
این خبر با عنوان "نوری مالکی برای نخستین بار به جنوب لبنان رفت/ بازدید از موزه جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله" به همراه تصاویر آن در مورخ ۱۰ آذر در خروجی خبرگزاری ابنا قرار گرفت.
 
رسانه‌های معروف لبنانی فردی که در کنار نوری المالکی لباس مشکی بر تن کرده سیدحسن نصرالله معرفی کرده‌اند اما او کسی نیست جز محمد رعد عضو فراکسیون حزب‌الله.
 
در جریان این بازدید نخست وزیر سابق لبنان از موزه سرپوشیده و روباز ملیتا (حکایت زمین برای آسمان) که در برگیرنده تانک‌ها وخودروهای نظامی نابود شده و تجهیزات غنیمت گرفته شده از ارتش صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ است، دیدن کرد.
 
نوری مالکی در این بازدید از سید حسن نصرالله به عنوان برادر عزیز و مجاهد بزرگ یاد و از وی و دیگر مجاهدان حزب الله تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ابنا