۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کفاشیان: اردوی آفریقای جنوبی کم‌هزینه است چون کسی آنجا نمی‌رود

قول می‌دهم تیم ملی فقط دفاع نکند!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در پرسپولیس کسی جوابگو نیست و ما نیز از این وضعیت ناراحتیم.
کد خبر : ۲۱۵۷۴۶
صراط: علی کفاشیان که مهمان برنامه ورزش و مردم بود ابتدا در مورد مسائل مربوط به پرسپولیس بود گفت: در پرسپولیس کسی نیست که جواب بدهد. این تیم یک تیم پرطرفدار است و ما هم ناراحتیم و دوست داریم کاری انجام دهیم که از این وضعیت خارج شویم. لطمه به استقلال و پرسپولیس لطمه به فوتبال ملی ماست و امیدوارم مسائل حل شود و مدیریت پرسپولیس ثبات پیدا کند.

وی در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ‌گفت: ‌هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید از لحاظ مالی کارم خوب بوده با بد چرا که همیشه باید تراز مالی مدیران را بازرسان مورد حسابرسی قرار داده و آنها در این خصوص صحبت کنند. ما هم در فدراسیون یک موسسه حسابرسی داریم که مجمع آن را تصویب کرده و هر سال تراز مالی ما را رسیدگی می‌کنند. در این خصوص و برای اینکه رفع ابهام صورت بگیرد هفته گذشته تمام صورت‌های مالی را در اختیار کمیته نظارت بر امور مالی فدراسیون گذاشتیم تا دیگر شائبه‌ای وجود نداشته باشد. ضمن اینکه صورت‌های مالی ما توسط وزارت ورزش حسابرسی شده و مشکلی نیست.

کفاشیان در مورد تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف گفت: در سال گذشته فقط در تیم امید ناکام بودیم و جای دفاع در این رده وجود ندارد چون برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم اما در رده سنی نوجوانان و جوانان دو سال برنامه‌ریزی کامل کردیم و حتی کمیته فنی از این موضوع راضی بود. تیم نوجوانان ما در پنالتی به کره شمالی باخت که همین تیم قهرمان آسیا شد و در رده جوانان نیز برخی اشتباهات فنی رخ داد. اما این دلیل نمی‌شود که زحمات‌مان نادیده گرفته شود چرا که این اتفاق برای تیم‌هایی مثل ژاپن نیز رخ داد.

وی در مورد اینکه آیا در این تیم‌ها مربیان از لحاظ فنی ایراد داشتند،‌ گفت:‌ شاید یک مقدار اشکالات از مربیان بود چون ما تیم خوبی داشتیم و شاید باید در استعدادیابی‌ها دقت می‌کردیم اما فدراسیون زحمت خود را کشیده و کار خود را انجام داده است با این حال باز هم تائید می‌کنم در تیم امید برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم و بدون اینکه کار خاصی انجام دهیم به بازی‌های آسیایی رفتیم و نتیجه نگرفتیم و قبول دارم در این تیم جای هیچ دفاعی وجود ندارد. در سایر قسمت‌ها از جمله تیم‌های بانوان، فوتبال ساحلی و فوتسال نیز نتایج خوبی کسب کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب حمید علیدوستی در تیم ملی نوجوانان گفت: علیدوستی قبلا در تیم‌های پایه کار کرده و ما هم به خاطر اینکه فضای جدیدی در این بخش ایجاد کنیم او را انتخاب کردیم. در این خصوص با کمیته فنی بحث کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم علیدوستی بیاید. ضمن اینکه همکاری خوبی از سوی کمیته فنی با او و امیرحسین پیروانی خواهد شد تا این دو هم مربیگری کند و هم مدیریت.

کفاشیان در مورد انتخاب خاکپور در تیم امید گفت: ‌این تیم خیلی برای ما مهم است و ارز‌ش آن کمتر از بزرگسالان نیست بنابراین از همان ابتدا از کاشانی خواستیم بیاید مسئولیت این تیم را بگیرد چون تیم امید از لحاظ اعزام، جمع‌کردن و شخصیت بازیکنان، تیم سختی است و کاشانی توانایی آن را داشت که مدیریت این تیم را داشته باشد که او هم از اول خاکپور را به عنوان مدیر فنی این تیم انتخاب کرد.

وی افزود: کاشانی در ادامه از کرانچار خواست به قطر بیاید و پس از مذاکرات لازم این مربی موافقت کرد تا در تیم امید کار خود را آغاز کند که بعدا وزارت ورزش به خاطر مسائل غیرفنی با کرانچار موافقت نکرد و او را رد کردند که ما هم از این تصمیم تمکین کردیم. در ادامه از خاکپور خواستیم تا به این تیم بیاید چون کارنامه‌اش مشخص بود. خاکپور نیز روز اول دو نکته را به من یادآوری کرد که البته حرفش نیز درست بود. او اول از ما خواست به تیم امید یک شخصیت مستقل بدهیم و سپس درخواست کرد تا بازیکنان تیم ملی بزرگسالان از کانال تیم امید عبور کنند. بر همین اساس قرار شد تا پس از بازگشت کی‌روش در جلسه‌ای خاکپور را به او معرفی کرده و کی‌روش نیز باید همکاری خوبی با تیم امید داشته باشد.

کفاشیان یادآور شد: خاکپور در تیم امید کادر فنی خوب و باشخصیتی جمع کرده که کاشانی نیز مدیریت آن را به عهده دارد و جالب اینکه شاید اگر من از خاکپور می‌خواستم او سرمربیگری را قبول نمی‌کرد اما پس از صحبت‌های کاشانی به تیم امید آمد. کاشانی نیز بهتر از من فوتبال را می‌شناسد و توانمند است.

وی در مورد دلخوری کاشانی از وی گفت: دلخور شده بود و حق داشت اما سپس به کربلا رفت و توبه کرد که دیگر استعفا نکند. خاکپور چیزی از کرانچار ندارد و مربی خوبی است.

علی کفاشیان در مورد استعفای حسن‌زاده از کمیته انضباطی گفت: او کسالت داشت و فعلا برای استراحت رفته است ضمن اینکه حسن‌زاده انسان زحمت‌کش و منظمی است. اینکه گفته می‌شود وسایل شخصی خودش را جمع کرده باید بگویم او وسایل شخصی نداشته و شاید وسایل فدراسیون را برده است!

 

وی در مورد این ادعای مسئولان وزارت ورزش که هنوز حسابرسی سال‌های 92 و 93 باقی مانده است گفت: درست است و تا به حال در مورد صورت‌های مالی سال 91 این وزارتخانه حساب‌های ما را بررسی کرده و قرار است برای سال‌های 92 و 93 نیز کار آغاز شده و پس از آن نتایج بررسی‌ها اعلام می‌شود. البته در این مورد هرچقدر سخت‌گیری شود مسائل خیلی بهتر خواهد بود و ما هم با دقت بیشتری کارها را انجام می‌دهیم.

 

کفاشیان در مورد این اظهارنظرش که اردوی آفریقای جنوبی ارزان‌تر از اردو در ایران است گفت: من هزینه‌ها را با کیش مقایسه کردم چراکه قرار بود در جزیره کیش نیز با دو تیم ملی باشگاهی بازی کنیم ضمن اینکه از لحاظ زمین و امکانات آفریقا بسیار بهتر است. از لحاظ هزینه‌ها نیز برایمان بسیار کمتر است چون کسی به آفریقای جنوبی نمی‌رود و هتل‌ها هم خالی مانده بود و فقط ما رفتیم! آب و هوای این کشور نیز در حال حاضر مثل استرالیا است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که چرا تمام ارکان فدراسیون در اختیار کی‌روش است گفت: ما موظف هستیم خواسته‌های کی‌روش را در تیم ملی اجرا کنیم البته مثل دور قبل نیست و قبلا خیلی بیشتر به صحبت‌های او عمل می‌شد در حال حاضر نیز چیزی که منطقی باشد و با بودجه ما جور در بیاید را انجام می‌دهیم البته در هر حال سعی می‌کنیم به خواسته‌های مربیان عمل کنیم.

 

وی در مورد اینکه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به چه مقامی خواهد رسید گفت: ما در جام جهانی خوب نتیجه گرفتیم اما با انتقادی که شما می‌کنید قول می‌دهم در جام ملت‌ها فقط دفاع نکنیم و دو تا پاس هم به هم بدهیم!

 

کفاشیان در مورد آخرین وضعیت بازیکنان سرباز گفت: از نظام وظیفه در مورد پولادی و رفیعی خواهش کردیم تا این دو بتوانند در این مقطع تیم ملی را همراهی کنند و پس از آن هر مجازاتی باشد را می‌پذیریم این تقاضا مطرح شده و منتظر دستور و اجرای آن هستیم.

 

وی در مورد اینکه فیفا گفته است بازیکنان را نمی‌توان از بازی کردن محروم کرد گفت: البته آنهایی که دوپینگ می‌کنند دو سال محروم می‌شوند و فقط می‌توانند در کوچه‌شان فوتبال بازی کنند. ما در مورد سربازها خواهش کردیم تا در این مقطع بتوانند تیم ملی را همراهی کنند البته پولادی با قطری‌ها قرارداد امضا کرده و نسبت به این امر متعهد است و اگر بخواهد برگردد باید پول سنگینی را بدهد. او پس از این قرارداد به ایران بازخواهد گشت.

 

کفاشیان در پاسخ به این سوال که در صورت ناکامی تیم ملی در جام ملت‌ها چه کاری انجام خواهد داد گفت: باید سریعا برنامه‌ریزی کرد و کار را آغاز کنیم چراکه دوره ما 4 ساله است و اگر مجمع پسندید 4 سال دیگر هم هستیم. برنامه‌ریزی و کار همیشه وجود دارد. در این مورد استعفایی در کار نخواهد بود.

 

وی در مورد اینکه با توجه به انتقاداتی که وجود داشت باز هم در دوره قبل وقتی نام وی به عنوان رئیس فدراسیون اعلام شد همه از این انتخابات ذوق کرده و خوشحال شدند یادآور شد: به نظر من آنها گول خوردند!

 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا گفت:  اگر از نتیجه راضی بودیم که تا جام جهانی کار را ادامه می‌دهیم در غیر این صورت با او قطع همکاری کرده و یک نفر دیگر را می‌آوریم.

 

وی در مورد اینکه چه نمره‌ای به خودش می‌دهد گفت: در دوران تحصیل که هیچ موقع 20 نمی‌گرفتم اما الان 13 یا 14 به خودم می‌دهم تا به صورت مشروط قبول شوم.

 

کفاشیان در پایان گفت: امیدوارم خدا خدمات ما را قبول کند تا بتوانیم برای مردم به خوبی خدمت‌گذاری کنیم.
منبع: فارس