۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
با اشاره به برخی صحبتهای احمدی نژاد، مشایی و جوانفکر

احسنت به این اعتماد به نفس فوق العاده آقایان !

یکی از این نکات مثبت ، اعتماد به نفس بالای مسولان دولتی است. این اعتماد به نفس بالا در سخت ترین شرایط و تحت سنگین ترین فشارها نیز به جشم می خورد که نتیجه آن قاطعیت کلامی موجود در سخنان مسولان دولت است.
کد خبر : ۲۱۵۷۵
"صراط" - بی شک دولت نهم و دهم از جهات متعددی در تاریخ ایران منحصر بفرد بوده و تا مدتها بعد از اتمام کار آن ، متخصصان علم سیاست و مدیریت باید اسلوب مدیریتی و شیوه های مورد استفاده این دو دولت را مورد بررسی قرار دهند و این روشها در دانشکده های مدیریت و علوم سیاسی تدریس شود.
این دو دولت واجد خصوصیات مثبت منحصر بفردی و تحسین برانگیزی بوده که استمرار و ادامه کار آن تا کنون بی شک مدیون این ویژگیهاست و در دولتهای پیشین بندرت این خصوصیات مثبت به چشم می خورد.
به گزارش صراط نیوز ، یکی از این نکات مثبت ، اعتماد به نفس بالای مسولان دولتی است. این اعتماد به نفس بالا در سخت ترین شرایط و تحت سنگین ترین فشارها نیز به جشم می خورد که نتیجه آن قاطعیت کلامی موجود در سخنان مسولان دولت است.
یکی از مقاطعی که نمود بارز اعتماد به نفس بالا و قاطعیت کلامی دولت ،خود را عیان کرد ، ماجرای اخیر عزل استعفا گونه وزیر اطلاعات و مسئله ادغام چند وزارتخانه است.
درست در شرایطی که موج انتقادات علیه واکنش رییس دولت و جریان موسوم به جریان انحرافی به اوج خود رسیده است و بسیاری از شخصیتهای برجسته کشور علیه این رفتارها زبان به انتقاد بی پروا و صریح گشوده و دولت را متهم به ولایت گریزی و نقض قانون می نمایند و بر گفته خود استدلال کرده و شاهد می آورند، رییس محترم جمهور و یاران نزدیک او با قاطعیت در کلام که بر گرفته از همان اعتماد به نفس بالاست وارد میدان شده و پاسخ منتقدان خود را به خوبی می دهند.
ذیلا به نمونه های از این قاطعیت کلامی مورد نظر ،اشاره می شود:

رییس جمهور درجلسه هیات دولت 11/2/90
رهبر معظم انقلاب در طول دوره رياست جمهوري بنده،همواره با روشن‌بيني، هوشمندي و دقت هرچه تمام‌تر كمك،مديريت و هدايت مي‌كنند و دولت هميشه از رهنمودهاي ايشان بهره برده و البته هر اختلافي هم در چارچوب انديشه و نظام ولايت فقيه قابل حل مي‌باشد.
آنچه روشن است اينكه در طول 5 سال و 6 ماهي كه در دولت در خدمت مردم بوديم شبانه‌روز با عشق و ايمان مشغول كار بوديم و همه وجودمان در مسير ولايت بوده است.
دولت حاضر، تنها دولتي است كه همه اعضاي آن بر موضوع ولايت فقيه متفق‌القول هستندو ميثاق بسته‌اند تا از آن تبعيت كنند.
دولت تا آخر پاي پرچم ولايت فقيه ايستاده است و وظايف خود را به‌طور كامل انجام خواهد داد.
رییس جمهور در جلسه هیات دولت 18/2/90
تمامي اعضاي دولت عالمانه، دقيق و در راستاي دفاع حقيقي از ولايت فقيه در تلاش هستند. بايد اين راه را پرصلابت‌تر از گذشته ادامه دهيم،و از اين پس وزرا در كلامشان نيز بايد از ولايت فقيه دفاع كنند زيرا اين يك تكليف است.
ولايت فقيه ادامه راه امام زمان(عج) است و ميراث عظيم و ارزشمندي است كه طي صدها سال به ما رسيده است و اين دولت با تمام وجود در اين راستا و اعتلاي ايران اسلامي خدمت خواهد کرد.
اميدوارم همه كساني كه از راه حقيقي ولايت دور شده‌اند،به اين مسير بازگردند.
بحث‌هاي شنيده شده در خصوص رمال در دولت باعث انبساط خاطر شد.
رییس جمهور جلسه هیات دولت 21/2/90
دولت نهم و دهم قانونمندترين دولت هاي تاريخ كشور هستند و از لحاظ تكليف قانوني و اعتقادي احترام زيادي براي قانون قائل هستند.
متاسفانه عده‌اي با طرح برخي مطالب در تلاش هستند كه به زعم خود دولت را به اقدام خلاف قانون متهم كنند اما تاكنون با وجود حرف‌هاي فراوان كه برخي مي‌زنند کسی نتوانسته اثبات كند كه دولت خلاف قانون عمل مي‌كند.
همه دستگاههاي اجرايي كشور بسيج شده اند تا قانون به شكل دقيق و درست اجرا شود.
اگر اختلافي نيز بين قوا بروز كرد رهبر معظم انقلاب این مساله را حل مي كنند.
رييس مجلس و قانونگذاران با پايبندي به قانون اجازه ندهند كه هر روز اتفاق جديدي بيفتد.
در فضاي ثبات است كه مي توان كشور را در مسير پيشرفت و عدالت قرار داد.
دولت با كسي دعوا نداشته و مشاجره بي مبنا و بي‌حاصل را قبول ندارد.
اسفندیار رحیم مشایی در مصاحبه با ایرنا:
ولایت فقیه، آرمان مهم انقلاب اسلامی و بزرگترین یادگار ماندگار امام (رض) است و اصولا انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه شکل نمی گرفت و نمی توانست با اقتدار به حیات بالنده خود ادامه دهد. چنانکه بارها گفته ایم ما زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرین زندگی در حکومت جهانی امام زمان(عج) می دانیم و تبعیت از ولی فقیه از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر(عج) است.
وقوع حاکمیت دوگانه در جمهوری اسلامی، خواسته و آرزوی همیشگی بیگانگان بوده که البته عده ای در داخل ، برای رسیدن به مقاصد کوچک باندی و جناحی خود، آن را مطرح می کنند. از نظر مردم ایران، القاء حاکمیت دوگانه، یک حرکت ضد انقلابی است زیرا موجب فساد در ارکان نظام می شود.
آقای احمدی نژاد و همکارانش در دولت، همواره التزام عملی خود را به ولایت فقیه، اثبات کرده اند و در این مسیر از امتحانات متعدد و سخت، سرافراز بیرون آمده اند.
با قاطعیت می گویم که هیچکس به اندازه آقای احمدی نژاد التزام نظری و عملی خود را به ولایت فقیه به اثبات نرسانده است،
نگاه و رابطه آقای احمدی نژاد نسبت به مقام معظم رهبری، ویژه است. اتفاقا درک روشن، دقیق و عالمانه رئیس جمهور از جایگاه و شان و منزلت ولایت فقیه و خلوص او در دفاع از رهبری و ولی فقیه بسیار ذیقیمت است. برای اینجانب و همه اعضای دولت و قاطبه خدمتگزاران، همین درک و فهم و همین خلوص و شجاعت در دفاع از حریم ولایت و رهبری افتخار است.
ما همواره بر عهد و پیمان خود با ولایت باقی خواهیم بود.
جوانفکر چهره برجسته رسانه ایی دولت:
تعیین شرط برای رهبر انقلاب از دروغهای بزرگی بود که اخیرا به رئیس جمهور نسبت داده شد، این در حالی است که ایشان در تعاملات خود با رهبر معزز انقلاب هیچگاه از چنین ادبیاتی با معظم له استفاده نکرده و نخواهد کرد.
فضای کاری میان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم مبتنی بر تبادل نظر، اطلاعات ،تحلیلها ، توصیه ها و ارزیابی های مستمر است که هرگاه در نتیجه این فرایند ، نظر قطعی از سوی معظم له ابراز شود، رئیس جمهور در تبعیت از آن درنگ نمی کند.
مشاهده کردیم که آقای مشایی با اراده و اشاره رهبر انقلاب ، به راحتی از پست معاون اولی رئیس جمهور کنار رفت
و همچنان در صحنه باقی ماند و همواره بر این نکته تاکید کرد که پرچم ولایت فقیه را باید بر بام جهان به اهتزاز در آورد.
بالاترین دغدغه رئیس جمهور محبوب مردم ، عزت و عظمت روز افزون برای رهبری معظم انقلاب است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۲
۹
بني صدر و منتظري و ها...... و... اينقدر اعتماد به نفس نداشتند عاقبتشان آن شد كه ديديم! اينها كه با اعتماد به نفس بالا مي خواهند به انحراف بروند به كجا خواهند رسيد؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
به بهشت. البته بهشت حقیقی یعنی مقام قرب الهی.
آنتی مشایی
|
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز اگر آقایان با این شیب به سقوط خودشون ادامه بدن تنها جایی که میرن بهشت مشاییه نه قرب الهی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا مسخره کردد زیاد جدی نگیرید!از افعال معکوس استفاده شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
منتظری یک بار هم در برابر نظر امام مقاومت نکرد فقط تذکر می داد اما در نهایت هر چه امام می گفت همان بود.
سبحان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۸
۵
کاملا درست می گوید.........
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۲
توهم فانتزی!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۲
چي شده يكدفعه همه براي اثبات ولايتمداري آقاي دكتر آستين بالا زده اند.
چيزي كه عيان است ...
روف
|
Japan
|
۱۴:۲۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۳
غرور و تکبُر برای یک انسان خطرناکترین بیماری محسوب می شود و مخصوصاً آناینکه دارای قدرتند , در این روزها حال و احوال آقای ........ تغیّر کرده و فوق العاده بر اساس خواسته های نفسی خودش عمل می کند و این احساس می رود که نامبرده دچار بزرگ بینی شده است بهرحال امید است که ................. دنباله ی راهی که بنی صدر رفت نرود
د.د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۳
موضوع لجبازي اين آقايان ،مرابه ياد داستان كبك وبرف مي اندازدكه عاقبت ،نقش شكار (طعمه)رابازي مي كنند.
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۳
اگر شما بجای سخنان ..................و ................. عکس یک سنگ پای قزوین را می انداختید گویا تر بود اما من عقیده دارم که سر چشمه این پرروئی و دلیل اصلی قرار و مدار های پشت پرده ای است که ایشان با رئیس .......... دارد و اینگونه زد و بندها فی الحال رو نمیشود مگر انکه سالها از ان بگذرد.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۱
حضرت علی(ع) می فرمایند هرکس خود را از مشورت دیگران بی نیاز بداند به هلاکت می افتد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۳
این اعتماد به نفس نیست!بیماری مسریست! اینها به مقام قرب الهی برسند مقام قرب کجا برود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لابد پیش شما!!!
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۹
۱
نه که شما اعتماد به نفس ندارین؟؟ با اعتماد به نفس کامل دروغ می بندین به مردم!!
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۵
۵
آقای احمدی نژاد شبیه مربی تیم فوتبالی می ماند که برای حفظ "غضنفر" در زمین همه بازیکنان را تعویض می کند!؟؟
ک.نجفی
|
Australia
|
۰۰:۲۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۳
جریان انحرافی به دنبال آن است تا احمدی نژاد عزیز را از ما بگیرد و به نفع خود مصادره کند. ولی با هوشیاری ما و شما، و حمایت جانانه ما از دکتر احمدی نژاد و عدم حمایت مان از جریان انحرافی، ان شااله راه به جایی نخواهند برد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۱
اونا که از فرش به عرش رسیدن . و خیلی بردن . خوردن . حالا که می بینند . دستشان از نعمتهای فراوان و گوناگون باد آورده . الهی واقعا داره کوتاه میشه باید به یک شکلی آب را گل آلود کنند انواع مبارزه . طرح . جریان و.... مثل غده های سرطانی بوجود بیاورنند . ما که امیدمان به رهبری و مولایش امام زمان حجت ابن الحسن العسکری (عج)می باشد دیگر حرف دیگران را نه گوش میدهم ونه می خوانم . اگر کسی هم بخواهد به همه حرفها بخصوص صراطی ها گوش بده حالت دریازدگی پیدا میکند بجز سر گیجه چیزی نصیبش نمی شود .

به نام خداوند رحمتگر مهربان
سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل]
كه واقعا انسان دستخوش زيان است .
مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۱
همین شما نبودید بخاطر آقایون باتوم بدست مردم میزدید چی شد نونتون آجر شد اعتماد به نفستون از بین رفت
نمینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
همیشه تو ایرانیا بعضیاشون مد بوده که مثبت هارا کم بینند وروی نکاتی که (به برداشت خودشون منفی هست )مانورزیاد بدن . . .الان در این دولت اعتبار ایران رادر دنیا، پیشرفت علمی : نانو، لیزر،پزشکی،موشکی، سیاسی ،هدفمندی یارانه،جلوگیری از هدر رفت بنزین وغیره ،به تعلیق درآمدن زوری انرژی هسته ای به نام داوطلبانه ازقبل وتبدیل به راه اندازی باپیشرفت افتخارآمیز وسخنرانی های شجاعانه درسازمان ملل که فقط از رجایی ورهبری آن هم کمی ملایم تر دیده شده بود بوسیدن دست مردم که کار هر رییس جمهوری نیست . . وخیلی موارد دیگر مثل روزنامه که طرفدار دولت به سختی بعدد 2 برسد ودرمقابل اجازه اینهمه روزنامه مخالف دادن وبا تمام تهمت های دوستانه وغیر دوستانه فقط بالبخند همه را دوست خطاب کردن . . . وخیلی مطالب دیگر که هم رییس جمهورهای قبل وحتی دشمنان هم بعضیشان به ناچار اعتراف به سرعت ذهن وعمل وهوش وپشتکار این دولت دارند بازم ما باید بیاییم به عشق غرب با غرب زدگی زیاد وبدون اطلاع خودمون با نظرات همسوی دشمن پازل چین دشمن وهدفمندی هزینه های خرج شده آن باشیم یعنی خوبی هارا ندیدن ،بدی هارا درشت کردن و جمله معروف (بخشش . ..)را طوری بخوانیم که طرف اعدام شود . این جورنگاه ها یعنی چی، خوب معلومه دیگه . . وقتی رهبری باشه و رودربایستی هم ازهیچ کس نداشته باشه ما چیکاره ایم که بخواهیم اضهار نظر های خام خودرا آنهم برای تخلیه کینه ، یا به دلیل تحت تاثیر تکنولوژی غرب فرار گرفتن ودیگر جنایت هایش راندیدن وگول تبلیغاتش را بدون اینکه متوجه باشیم خوردن . . . چه معنی دارد؟ . اصلا یک پیشرفت افتخارآمیز کافیه (یعنی ارزش اینو داره که اشتباهات راکوچک ببینیم چه رسد به اینکه چندین پیشرفت و افتخار به لطف خدا بدست بیاید بازم افتخار کشورمونو بخواهیم طبق خط دشمن مورد تهمت قرار دهیم .(حالا اگه صراط نیوز کفشش بد
ون بدون ریگه بی دستکاری این نطر رو نمایش بده)
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
شما خيلي پررو هستيد كه راي و نظر مردم را به هيچ مي انگاريد همانطور كه تا به حال اسلام و ولايت را سپر دنياطلبي خود كرده بوديد.اشكال از شماست كه مال حرام همه تان را مخالف دولت كرده است