۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

تشدید تحریم‌‌ها علیه روسیه توسط کانادا

وزیر خارجه کانادا در ادامه سیاست ضدروسی کشورهای غربی، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرده که شامل تشدید تحریم فناوری‌های بخش انرژی و گسترش فهرست افراد ممنوع‌الورود است.
کد خبر : ۲۱۵۸۳۱
صراط: «جان بیرد» وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به اجرا گذاشته است. به ادعای وی، تشدید تحریم‌های علیه روسیه به اقدامات این کشور در اوکراین مربوط می‌شود که هیچ تلاشی برای حل و فصل اوضاع آن انجام نداده است.
 
به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس» بسته تحریم‌های جدید دولت کانادا شامل اقدامات محدود کننده مضاعفی در خصوص صادرات فناوری‌های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز است. علاوه بر این دولت کانادا فهرست برخی اشخاص حقیقی که ورود آنها به خاک این کشور و ارائه خدمات بانکی به آنها ممنوع بوده، را نیز گسترش داده است.
 
طبق اطلاعات منتشره در سایت وزارت خارجه کانادا، اسامی 11 نفر دیگر، شامل 10 نماینده پارلمان روسیه، از جمله «ولادیمیر واسیلییف» نایب رئیس دومای دولتی روسیه و یکی از مقامات محلی جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین به این فهرست اضافه شده است.
 
بدین ترتیب فهرست افرادی که از سوی دولت کانادا مورد تحریم روادیدی و مالی قرار گرفته‌اند، به 77 نفر افزایش یافته است. مقامات اوتاوا پیش از این در اواسط ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) روسیه را مورد تحریم قرار داده است.
 
مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی تحت فشار معترضان مورد حمایت غرب صحنه اعتراضات ساکنان عمدتا روس‌تبار بوده است. در جریان این درگیری‌ها که با حملات توپخانه‌ای، هوایی و زمینی نیروهای امنیتی اوکراین مواجه شده، بیش از 4000 تن کشته شده‌اند.
 
شبه‌جزیره کریمه در جریان همین ناآرامی‌ها و طی همه‌پرسی، از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد. کشورهای غربی با ادعای حمایت مسکو از استقلال‌طلبان، تاکنون چند دور تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌اند.
 
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم هفته گذشته قانونی را به امضا رساند که دست وی را برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، ارسال سلاح به اوکراین باز گذاشته و بودجه بیشتری به رسانه‌هایی چون «صدای آمریکا» و «رادیو آزاد اروپا» برای فعالیت در مناطق روس‌زبان اوکراین و اروپا تخصیص می‌دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: اقتصاد تحریم