۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

حکم دادگاه مصر برای جاسوس اسرائیلی

یک دادگاه در بندر 'پورت سعید' مصر ، مدیر یک شرکت خدمات کشتیرانی آبراه سوئز را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به 10 سال زندان محکوم کرد.
کد خبر : ۲۱۶۰۵۸
صراط: به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره به نقل از خبرگزاری رسمی 'الشرق الوسط'،'محمد علی عبدالباقی' مدیر یک شرکت خدمات کشتیرانی، اطلاعات مربوط به تحرکات دریایی در مسیر آبراه راهبردی سوئز و آمد وشد کشتی های کشورهای گوناگون ،از جمله ایران را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است .
 
این دادگاه بندر پورت سعید در حاشیه آبراه سوئز، همچنین 2 صهیونیست را به اتهام همکاری با این متهم مصری، به طور غیابی به حبس ابد محکوم کرد.
 
براساس حکم این دادگاه، 'محمد علی عبدالباقی' اطلاعاتی را که به امنیت مصر آسیب می زده است درباره تحرکات شناورها و کشتی های مصر و کشورهای بیگانه به ویژه ایرانی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.
 
دادستان ها همچنین عبدالباقی را در زمینه قرار دادن اطلاعات مفصل به رژیم صهیونیستی درباره پورت سعید و مدیریت آن مجرم شناختند.
 
نخستین تماس عبدالباقی با سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از طریق اینترنت در سال 2011 برقرار شد،وی سپس در سال 2012 با 2مامور رژیم صهیونیستی در سفارت این رژیم در بانکوک پایتخت تایلند ملاقات کرد.
 
بر اساس ادعانامه دادستان های مصر، عبدالباقی، افزون بر جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، پیشنهاد کرده بود که اطلاعات مشابهی در باره تحرکات دریایی و آمد و شد کشتی ها به سوی کشورهای ایران، سوریه و گروه شبه نظامی حزب الله لبنان که دشمنان منطقه ای این رژیم به شمار می روند، در اختیار این رژیم قرار دهد.
 
ورود 2 ناو جنگی ایران به دریای مدیترانه در فوریه 2011 از طریق آبراه سوئز برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979، موجب آماده باش کامل نیروی دریایی رژیم صهیونیستی شد.
 
ناوهای نیروی دریایی ایران در فوریه 2012 نیز با گذر از آبراه سوئز و گذشتن از کنار آب های ساحلی فلسطین اشغالی، به بندر 'لاذقیه' سوریه رفته و سپس به ایران بازگشتند.

منبع: ایرنا