۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳

گزارش نوبخت از برنامه دولت برای خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: برای منابع آب خراسان جنوبی چهار میلیارد تومان در سال 94 و 11 میلیارد تومان برای سال 95 اختصاص می یابد.
کد خبر : ۲۱۶۵۰۰
صراط: محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهارکرد: در قانون بودجه 93 برای خراسان جنوبی 15 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار عمرانی و 110 میلیارد تومان اعتبارعمرانی و جاری بوده است.

وی کل درآمد استان را بالغ بر 148 میلیارد تومان پیش بینی کرد و تصریح کرد: در این سفررئیس جمهور 270 میلیارد تومان به استان خراسان جنوبی اختصاص داد که به صورت 100 درصد تخصیص خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: این مبلغ در قالب 21 طرح عمرانی در استان سرمایه گذاری می شود که همه شهرستانها طرحهایی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: سیاست دولت برای سفرهای استانی این است که همه طرح های مورد نظر باید در یک سال به اتمام برسد و هیچ یک از طرحها مگر طرحهای بزرگ مستثنی نیست.

وی عنوان کرد: برای منابع آب خراسان جنوبی چهار میلیارد تومان در سال 94 و 11 میلیارد تومان برای سال 95 اختصاص می یابد.

نوبخت ادامه داد: برایاستان خراسان جنوبی همچنین 14طرح با 56 میلیارد تومان در سال 94 اجرا خواهد شدو رئیس جمهور برای توسعه سریع استان هفت طرح دیگر با اعتبار 214 میلیارد تومان به طرح های اولیه افزوده است.

وی با اشاره به اینکه سد فرخی امسال به اتمام خواهد رسید؛ بیان داشت:سد سیاهو نیز در سال 94 تکمیل و به بهر برداری خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تکمیل مجتمع های آبرسانی برای تامین آب 25هزار خانوار، انتقال آب، تکمیل هشت گلخانه و 18 واحد دامپروری تا پایان سال 93 و 100 کیلومتر راه برای یکسال آینده از دیگر طرح هایی است که برای خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتصال استان به راه آهن سراسری نیز ملزومات قانونی آن فراهم شده است،گفت: این طرح  وارد ردیف بودجه شده است.

نوبخت افزود: در قانون بودجه سال 93 ، 1.5 میلیون دلار فایناس برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: نوبخت بیرجند صراط