۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

افزایش آلودگی زنان به بیماری ایدز

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: آلودگی زنان در ابتلا به بیماری ایدز در حال افزایش است.
کد خبر : ۲۱۶۹۸۲
صراط: محمدابراهیم الهی تبار بعد از ظهر شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: شناسایی افراد مبتلا به بیماری ایدز کاری ضروری و به لحاظ وضعیت فرهنگی و اجتماعی سخت است.

الهی تبار در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه آلودگی زنان ابتلا به بیماری ایدز رو به افزایش است، عنوان داشت: این آلودگی نیز از طریق اعتیاد و استفاده از سرنگ های آلوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه برای شناسایی این افراد چه کاری باید انجام شود، افزود: باید متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی این مباحث را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: در راستای معرفی بیماری ایدز باید اطلاع رسانی خوب و فراگیری داشت و اطلاعات اولیه بیماری را به افراد داد.

الهی تبار با اشاره به اینکه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی موثر و شکل اطلاع رسانی نیز مهم است، اذعان داشت: باید در مورد این بیماری در خانواده ها، کانون های مساجد، کانون های بسیج و مدارس اطلاع رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مطالب در مورد ایدز باید به سادگی بیان شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید به خوبی در این حوزه ورود پیدا کند و در کمیته اطلاع رسانی در کنار دیگر اعضا فعالیت داشته باشد.

الهی تبار اظهار داشت: باید از سازمان های مردم نهاد کمک و راهنمایی گرفت و با آنها جلساتی در این رابطه برگزار کرد چراکه از سازمان های تاثیرگذار به شمار می روند.

فرماندار همدان نیز در ادامه این کارگروه با اشاره به اینکه مسئولیت آموزش به آموزش و پرورش سپرده شده است، افزود: آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد اما در این راستا توان و امکانات لازم را ندارد.

علی تعالی با بیان اینکه نباید اطلاع رسانی ایدز را پیچیده کرد، عنوان داشت: همچنین نباید اطلاع رسانی را هزینه بر کنیم بلکه می توان با کارهای کوچک در سطح داروخانه ها و توسط برگه های کوچک بحث اطلاع رسانی را داشت.

وی با اشاره به اینکه باید نکات کلیدی در رابطه با آموزش ایدز را پیدا کنیم، اضافه کرد: با پیدا کردن نکات کلیدی می توان از طریق داروخانه ها و بروشورهای کوچک این کار را انجام داد.

تعالی با بیان اینکه جامعه ما نسبت به این خطر آگاهی لازم را ندارد، بیان داشت: باید با آموزش های لازم و ساده در مقابل این مسئله ایستادگی کرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه بیماری ایدز نسبت به سرطان خطر کمتری دارد، ابراز داشت: با داروهایی که تولید شده به راحتی می توان پایداری فرد را تا پایان مرگ طبیعی داشت در صورتی که بیماری سرطان در طول مدت زمانی و شاید کمتر از یکسال فرد را از پا در می آورد.

منبع: مهر