۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

پاکسازی شهرستان بلد از وجود داعش

وزارت کشور عراق با تاکید بر آزادسازی کامل شهرستان بلد واقع در استان صلاح الدین اعلام کرد: شهرستان بلد و مناطق اطراف آن، کاملا امن است.
کد خبر : ۲۱۷۲۶۴
صراط: سرتیپ "سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق، در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در بغداد، با تاکید بر استمرار پیروزی های نیروهایی عراقی ضد تروریست های داعش، گفت: شهرستان بلد و مناطق اطراف آن، تا رود دجله از شرق و نیز تا مناطق همجوار منطقه الاسحاقی پاکسازی شده اند.

وی افزود: نیروهای عراقی، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رسانده، تجهیزات آن ها را منهدم کردند و مقادیر زیادی مین و مواد منفجره ای که کار گذاشته بودند را خنثی کردند.

سرتیپ معن همچنین تاکید کرد: نیروهای پلیس فدرال و صلیب سرخ، برای ایجاد اردوگاهی برای آوارگان، در الدجیل واقع در جنوب تکریت همکاری می کنند. از سوی دیگر، هماهنگی های لازم با فرمانداری سامرا صورت گرفته است تا تعداد بیشتری اردوگاه و اماکن توزیع آب و مواد غذایی برای آوارگان ایجاد شود و این خدمات رسانی، تا زمان پاکسازی کامل مناطق آوارگان از مواد منفجره ادامه خواهد یافت.

نیروهای ارتش عراق، با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، دیروز شنبه، شهر یثرب و مناطق عزیزبلد، تل الذهب و بنات الحسن را به علاوه چندین منطقه در اطراف شهرستان بلد در جنوب تکریت، آزاد و این مناطق را از عناصر تروریست داعش پاکسازی کردند و شماری زیادی از آنان را به هلاکت رساندند.
منبع: العالم