۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

عملیات تخلیه مسافران کشتی حادثه‌دیده در مدیترانه

در پی آتش‌سوزی در یک کشتی مسافربری حامل 478 سرنشین در شمال غربی «کورفو» در نزدیکی یونان، یک عملیات گسترده با شرکت کشتی‌ها و هلی‌کوپترها انجام گرفت.
کد خبر : ۲۱۷۳۸۳
صراط: در پی آتش‌سوزی در یک کشتی مسافربری حامل 478 سرنشین در شمال غربی «کورفو» در نزدیکی یونان، یک عملیات گسترده با شرکت کشتی‌ها و هلی‌کوپترها انجام گرفت.

در مجموع 172 نفر نجات پیدا کرده‌اند اما بیش از 300 نفر همچنان در کشتی موسوم به «نورمن آتلانتیک» که از «پاتراس» یونان به «آنکونا» در ایتالیا می‌رفت باقی مانده‌اند. گزارش‌ها حاکیست یک نفر پس از پریدن از کشتی جان باخته و یک نفر دیگر مجروح شده است. تلاطم دریا و باد شدید عملیات امداد در طول شب را با مشکل مواجه کرد.
 
به گفته مقام‌ها بیشتر مسافران یونانی هستند اما مسافرانی از ایتالیا، ترکیه، آلبانی، آلمان و سایر کشورها هم در کشتی هستند.
 
رسانه‌های ایتالیایی می گویند که آتش‌سوزی در پارکینگ اتومبیل‌های کشتی شروع شده و از آنجا گسترش یافته است. دو هلی‌کوپتر ایتالیایی و دو هلی‌کوپتر یونانی به نوبت مسافران را از کشتی منتقل می‌کنند.
 
«میلتیادیس وارویتسیوتیس» وزیر تجارت دریایی یونان گفت:‌ این یک عملیات نجات پیچیده است. دید ضعیف است و شرایط آب و هوایی دشوار، اما ما مطمئنیم مسافران نجات پیدا می‌کنند چون کشتی‌های زیادی در ناحیه هستند.
 
وی سپس به خبرنگاران گفت که آتش سوزی تا حدودی مهار شده است.
 
 

منبع: ایسنا