۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

نفت در مرز 60 دلار قرار گرفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال نگرانی در مورد بروز تنش‌ها در لیبی افزایش یافت و 59.95 دلار در هر بشکه فروخته شد.
کد خبر : ۲۱۷۴۶۹
صراط: قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال نگرانی در مورد بروز تنش‌ها در لیبی افزایش یافت و 59.95 دلار در هر بشکه فروخته شد.

به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در معاملات امروز به علت بروز نگرانی در مورد اختلال در صادرات نفت لیبی به مرز 60 دلار در هر بشکه افزایش یافت اما اشباع بازار همچنان مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی ناشی از درگیری در یکی از پایانه‌های اصلی صادراتی لیبی سبب شد تا 800 هزار بشکه نفت که برابر با بیش از دو روز تولید این کشور، از میان برود.
 
لیبی در حال حاضر 385 هزار بشکه نفت در روز تولید دارد که با بالاترین میزان تولید این کشور در سطح یک میلیون بشکه در روز فاصله دارد.
 
هانس وان کلیف اقتصاددان ارشد انرژی در آمستردام در این‌باره گفت، تنش‌هایی در لیبی وجود دارد اما حجم معاملات و نقدینگی بسیار اندک است و به اندازه‌ای که برای حرکت درآوردن قیمت نفت نیاز است، نیست.
 
وان کلیف افزود، چشم انداز کلی برای نفت آشفته و کاهشی است و تاجران در جستجوی دلیلی برای فروش هستند.
 
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 50 سنت افزایش 59.95 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت در معاملات امروز تا 60.40 دلار نیز بالا رفته بود.
 
قیمت نفت برنت از بالاترین قیمت امسال برابر با 115 دلار در ماه ژوئن تاکنون 48 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این نوع نفت امسال به طور کلی 45 درصد از ارزش خود را از دست داده است و در مسیر ثبت بیشترین کاهش از سال 2008 و دومین کاهش بزرگ سالانه از دهه 1990 قرار دارد.
 
هر بشکه نفت خام آمریکا با 52 سنت افزایش 55.25 دلار فروخته است.
منبع: فارس
برچسب ها: نفت قیمت بازار