۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

استعفای نماینده آمریکایی به دلیل فساد

نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که اخیرا در دادگاه به تقلب در پرداخت مالیات اعتراف کرد است،‌ از سمت خود استعفا داد.
کد خبر : ۲۱۷۷۳۰

صراط: نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که اخیرا در دادگاه به تقلب در پرداخت مالیات اعتراف کرد است،‌ از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکل گریم، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای که امروز(سه شنبه)‌ توسط سخنگوی وی منتشر شد اعلام کرد، از ‌آنجا که احساس می‌کند دیگر در کنگره آمریکا عملکرد کاملا موثری ندارد از سمتش به عنوان نماینده مجلس نمایندگان استعفا می دهد.

این اتفاق پس از آن افتاد که گریم چندی پیش در دادگاهی که به منظور رسیدگی به پرونده تخلف وی در پرداخت مالیات برگزار شد،‌ به طور مصلحتی به جرم خود اعتراف کرد.

وی در بیانیه خود گفت: من بعد از بررسی و تفکر فراوان این تصمیم دشوار را گرفتم که عملا از پنجم ژانویه 2015 از کرسی خود در کنگره کناره گیری کنم.

این نماینده آمریکایی تصریح کرد: وقایعی که منجر به تصمیم امروز من شد نه روحیه من را در هم شکستند و نه در اراده رای دهندگان خللی وارد کردند با این حال من معتقدم که دیگر نمی‌توانم در کنگره بعدی عملکرد 100 درصد موثری داشته باشم.

گریم که یک جمهوری خواه است در جلسه دادگاه در تاریخ 23 دسامبر به طور مصلحتی اعتراف کرد که به آماده کردن اظهار نامه مالیاتی دروغین یک رستوران غذای سالم که وی با چند تن دیگر صاحب آن است، کمک کرده است هر چند که این اتفاق پیش از آغاز شغل سیاسی وی رخ داده است.

گریم پیش‌تر ضمن اعلام این که قصد استعفا ندارد گفته بود: تا زمانی که بتوانم خدمت کنم، شغل نمایندگی را ادامه خواهم داد.

وی در راستای اعتراف مصلحتی پای بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن پذیرفت از سال 2007 تا 2010 درباره دریافتی‌های ناخالص به مبلغ 900 هزار دلار پنهان کاری کرده و در یک گواهی مالیاتی به سال 2013 دروغ گفته است.

جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علنا خواهان استعفای گریم نشده بود اما نانسی پلوسی،‌ رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش اظهار داشت که رهبران جمهوری‌خواهان باید تاکید کنند که گریم باید از کنگره آمریکا استعفا دهد

گریم که پیشتر تفنگدار دریایی ارتش آمریکا و مامور پلیس اف‌بی‌آی بوده در ماه نوامبر به آسانی توانست کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را برای سومین دور به دست آورد. استعفای وی باعث می‌شود که کرسی وی در مجلس نمایندگان در سال 2015 مورد رقابت انتخاباتی قرار گیرد.

منابع خبری به روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بودند که بوئنر روز دوشنبه ملاقاتی خصوصی با گریم درباره آینده کاری‌اش داشته است.

اگرچه بوئنر شخصا نمی توانسته جلوی سوگند خوردن وی در ماه آینده میلادی را بگیرد اما این اختیار را داشته تا از کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان بخواهد گریم را اخراج کند.

گریم ممکن است در جلسه محاکمه بعدی خود در تاریخ هشت ژوئن با حداکثر مجازات سه سال زندان رو به رو شود.

منبع: ایسنا