۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸

شهرداري‌هزينه‌دفن‌هنرمندان رامي‌پردازد

به گفته معاون اجتماعي شهرداري تهران، شهرداري هزينه دفن هنرمندان را مي‌پردازد.
کد خبر : ۲۱۷۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد هادي ايازي امروز در نشستي مطبوعاتي با بيان اين مطلب اظهار كرد: همايش بزرگ وبلاگ نويسان كشور ازچهارشنبه تا جمعه اين هفته در قالب اردويي سه روزه در تهران برگزار مي شود.

وي هدف از برگزاري اين همايش را پرداختن به موضوع عفاف و حجاب اعلام كرد و گفت : پس از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي امام خميني (ره)و مقام معظم رهبري تاكيدات زيادي در خصوص مساله حجاب و عفاف صورت گرفته و خوشبختانه جامعه ما نيز به اين مساله پايبند بوده و رعايت شئونات اسلامي را در سطح جامعه به انجام مي رساند.

وي ادامه داد: در مورد مساله حجاب مصوبات زيادي به تصويب رسيده كه از جمله آن مي توان به مصوبه شواري عالي فرهنگي اشاره كرد كه تكاليفي را براي تمامي دستگاه ها از جمله شهرداري مشخص كرده است.

ايازي خاطر نشان كرد: اقدامات در مورد فرهنگ حجاب در سطح تهران از سوي شهرداري به طور گسترده در حال انجام است كه در اين رابطه مي توان به ايجاد فضاهاي فرهنگي، خانه هاي شهربانو در سطح شهر و مجموعه شهربانو در بوستان ولايت اشاره كرد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينكه همايش بزرگ وبلاگ نويسان با همكاري معاونت اجتماعي شهرداري و رسانه ملي به انجام مي رسد عنوان كرد: جشنواره وبلاگ نويسان كشور در تهران به مدت 4 روز برگزار مي شود كه طي آن كارگاه آموزشي و برنامه هاي فرهنگي برگزار شده و 350 نفر از وبلاگ نويسان كشور در اين جشنواره حضور خواهند داشت. همچنين از شهرداري و رسانه ملي، اصحاب فرهنگ، شاعران و نويسندگان نيز دعوت به عمل آمده كه در اين جشنواره حضور داشته باشند.

ايازي گفت: اميدواريم با برگزاري جشنواره وبلاگ نويسان تعامل بيشتر برقرار شده و در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف كار را به مردم بسپاريم چون اگر اين كار توسط خود مردم باشد مثمر تر خواهد بود.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در اين زمينه كه آيا با برگزاري جشنواره وبلاگ نويسان آيا خط مشي و يا الگويي را مطرح مي كنيد تا وبلاگ نويسان در مورد آن مطلب نوشته و به فعاليت بپردازند عنوان كرد: ما برگزار كننده ها نمي خواهيم به وبلاگ نويسان آموزش دهيم چه بنويسند اين افراد خودشان در حوزه اخلاق كارهايي انجام داده اند و به طور كل 700 نفر متقاضي شركت در جشنواره وبلاگ نويسان بودند كه ما توانستيم 350 نفر از آن ها را براي شركت در اين جشنواره بپذيريم و اين همايش يك نوع كارگاره آموزشي است با حضور افراد صاحب نظر.

معاون اجتماعي شهرداري تهران همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) ، هنرمندان بايد مبلغي را براي كفن و دفن پرداخت كنند اظهار كرد: در گذشته در قطعه هنرمندان از اين فرهيختگان مبلغي براي كفن و دفن گرفته نمي شد و آنها رايگان خاكسپاري مي شدند اما براساس مصوبه هيات مديره بهشت زهرا(س) ، هر فردي كه در بهشت زهرا دفن مي شود بايد مبلغي مشخص پرداخت كند در اين زمينه قرار است با شهردار تهران صحبت كنيم كه شهرداري هزينه دفن هنرمندان را پرداخت كند و از اين گروه مبلغي دريافت نشود.

وي در پاسخ به سوالي درباره تعامل شهرداري با سازمان ميراث فرهنگي و اينكه سازمان ميراث فرهنگي ادعا مي كند كه در كميسوين ماده 5 دعوت نمي شود اظهار كرد: به طور اساسي براي حل اين مشكل نيازمند مديريت واحد شهري هستيم و خوشبختانه شهرداري طي سالهاي اخير بناهاي ميراثي را تملك كرده و مرمت و بازسازي مي كند كه در اين رابطه مي توان به مجموعه خانه عين الدوله، بناي فخرالدوله كه كانون مداحان شده و حمام نواب كه به مركز فرهنگي تبديل شده است اشاره كرد و در بوستان ولايت نيز آشيانه هاي قلعه مرغي تبديل به موزه مي شود.

وي ادامه داد: به طور كل شهرداري رويكرد تبديل بناهاي ميراثي به مراكز فرهنگي را ادامه مي دهد و من فكر مي كنم منظور سازمان ميراث فرهنگي تامين نشدن نظرات ايشان در كميسيون ماده 5 بوده چرا كه در اين كميسيون مصوبات با راي اكثريت به تصويب مي رسد .

در ادامه جلسه سليمي مدير كل بانوان سازمان صدا و سيما نيز در مورد جشنواره وبلاگ نويسان كشور اظهار كرد: خوشبختانه توانستيم با مشاركت شهرداري همايش بزرگ وبلاگ نويسان كشور را در 5 بخش عكس، فيلم ، گزارشات رسانه اي ، شعر و داستان و فضاي مجازي براساس شرح وظايف هركدام از اين بخش ها برگزار كنيم.

وي ادامه داد: اردوي سه روزه وبلاگ نويسان از چهارشنبه آغاز شده و روز جمعه اختتاميه اين مراسم با حضور نويسندگان شعرا و مديران رسانه ملي و شهرداري برگزار مي شود.

سليمي اظهار كرد در اين اردوي سه روزه 350 نفر از وبلاگ نويسان سراسر كشور از اقشار مختلف جامعه از قبيل شعرا، خبرنگاران . پزشكان طلبه ها و دانشجويان شركت كردند تو برنامه كارگاه آموزشي و نشست هاي علمي با حضور استايد رسانه برگزار شده و جلسه نقد فيلم نيز اجرا مي شود. همچنين برنامه جامنبي فرهنگي و تفريحي نيز توسط معاونت فرهنگي اجرا شده و بازديد از برجي ميلاد . شهرك غزالي و انجام دعاي كميل در باغ موزه دفاع مقدس برگزار مي شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۱
لابد براي رضاي خدا است نه انتخابات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
قابل توجه هنرمندان عزیز کشورمان . می توانند سرشان را بگذارند زمین و با آسودگی بمیرند . اصلا نگران چیزی نباشند.