۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

اعتراض به تبرئه پلیس در مرگ 3 دانش‌آموز

خانواده‌های سه دانش‌آموز قلعه گنجی نظریه افسر کاردان در مقصر بودن راننده وانت مرگ را نپذیرفتند و به آن اعتراض زدند.
کد خبر : ۲۱۸۰۲۳
صراط: خانواده‌های سه دانش‌آموز قلعه گنجی نظریه افسر کاردان در مقصر بودن راننده وانت مرگ را نپذیرفتند و به آن اعتراض زدند.

با این اقدام، پرونده برای شناسایی مقصر و مجازات عامل مرگ این دانش‌آموزان در اختیار سه کارشناس رسمی دادگستری قرار گرفت.

هیأت کارشناسی مأموریت دارند تا از زوایای پنهان این تصادف جنجالی که واکنش‌های دفتر امام جمعه قلعه گنج و مسئولان آموزش و پرورش را دربرداشت پرده بردارند.

ماجرای مرگ تلخ سه پسر دانش‌آموز که با واژگونی وانتی که تحت تعقیب پلیس راه بود بار دیگر مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت تا پرده از زوایای پنهان این پرونده برداشته شود.
دانش‌آموزان مدرسه‌ای در روستای سرخ قلعه پس از تعطیلی برای رفتن به خانه جلوی یک وانت عبوری را گرفتند بی‌آنکه بدانند سرنوشت تلخی را پیش‌رو دارند.

این حادثه مرگبار روز 28 مهر‌ماه سال‌جاری در حالی رقم خورد که راننده وانت پیکان به دلیل نداشتن مدارک لازم از دست پلیس راه جنوب کرمان فرار کرد و بی‌توجه به حضور سرنشینان ویراژ می‌داد که سرانجام این خودرو واژگون شد و به مرگ سه دانش‌آموز بی‌گناه و زخمی شدن سه دانش‌آموز دیگر انجامید.

پس از این مرگ‌های تلخ ایراداتی به عملکرد پلیس راه وارد شد و مسئولان آموزش و پرورش پلیس راه و امام جمعه قلعه گنج از اینکه مأموران با بی‌تدبیری و با وجود دیدن دانش‌آموزان پشت وانت به تعقیب آن پرداخته‌اند گلایه کردند و آنان را بی‌تقصیر ندانستند.

رئیس پلیس راه جنوب کرمان نیز پس از این حادثه گفت که هیچ تعقیب و گریزی صورت نگرفته است و راننده وانت که فاقد گواهینامه بوده هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کرد که به محض مشاهده خودروی پلیس ترسیده و پا به فرار گذاشته که ناگهان این تصادف دلخراش رخ داده است.

همین گفته‌ها باعث گلایه خانواده داغدار دانش‌آموزان از سخنان مسئولان پلیس راه شد.

همزمان امام جمعه قلعه‌گنج با حمایت از خانواده سه دانش‌آموز اعلام کرد که تا آخرین لحظه از احقاق حقوق این دانش‌‌آموزان بی‌گناه دست بر نمی‌دارد چرا که این حادثه به علت بی‌تدبیری برخی عوامل پلیس راه و راننده وانت است که باعث کشته شدن پسران بی‌گناه شده به همین خاطر این مسأله از طریق مجاری قانون پیگیری خواهد شد.

18 آبان ماه سال جاری این پرونده در پیچ و خم قضایی روی میز بازپرس دادسرای نظامی قرار گرفت و مسئولان به بررسی ابعاد مختلف این حادثه پرداختند.

افسر کاردان فنی پس از بررسی، راننده را مقصر دانست که این نظر کارشناسی با اعتراض خانواده دانش‌آموزان همراه بود. به همین خاطر پرونده برای بررسی تخصصی به سه کارشناس رسمی دادگستری سپرده شد.

«مسلم سالاری» دادستان عمومی قلعه‌گنج در این باره گفت: هم اکنون این پرونده در دست رسیدگی قرار داشته و راننده به قید وثیقه آزاد و خودرو نیز توقیف شده است.

بنابر این گزارش، بعد از اعلام نظر هیأت کارشناسان تصادفات و اظهارنظر پزشکی قانونی در مورد وضعیت مصدومان، پرونده به دادگاه ارسال و نتیجه بررسی صورت گرفته به عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
منبع: ایران