۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

آزار جنسي يک دختر 8ساله در زندان فيليپين

مقامات فیلیپینی روز شنبه اعلام کردند یک دختر هشت ساله در زندانی در این کشور هدف آزار جنسی قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۱۸۲۹۳
صراط: مقامات فیلیپینی روز شنبه اعلام کردند یک دختر هشت ساله در زندانی در این کشور هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

انتشار این خبر سبب بروز موجی از خشم در میان شهروندان فیلیپینی در این باره شده است که زندانیان در این کشور در پشت میله های زندان « همانند پادشاهان زندگی می کنند.»

مقامات فیلیپنی اعلام کردند این دختر - که برای دیدار با پدرش به زندان بیلیبید در حومه مانیل رفته بود - برهنه در کف حمام و در حالی پیدا شد که طنابی به دور گردنش بسته شده بود. آزمایشات اولیه پزشکی نشان نداد او مورد تجاوز قرار گرفته است.

ابگیل والته سخنگوی دولت فیلیپین اعلام کرد:« حادثه ای که برای این دختر هشت ساله رخ داده است جای تأسف دارد.»

لیلا دِ لیما وزیر دادگستری فیلیپین نیز اعلام کرد یک زندانی اعتراف کرده است که به این دختر حمله کرده و با اتهاماتی در این زمینه رو به رو خواهد شد.

او در گفتگو با رسانه های محلی گفت:« این زندانی دختر را بی هوش کرد و گلویش را فشرد و قصد داشت به او تجاوز کند.»

این حمله سه هفته پس از آن رخ داد که پلیس در حمله به زندانی مقادیر زیادی مواد مخدر، پول و اسلحه در مکانی کشف کرد که همانند یک ویلا برای مجرمان قدرتمند بود.

هربرت کولانگو رهبر یک باند سرقت از بانک در ویلای خود یک استودیو ضبط داشت ، جایی که او در تلاش برای ضبط یک آلبوم موسیقی بود.

تصاویری که کولانگو در یوتیوپ قرار داد نشان می دهد او در داخل ورزشگاه زندان در حال اجرای یک برنامه است و افراد زیادی نیز برای تماشا در این ورزشگاه تجمع کرده اند.

دانته خیمنز رئیس موسسه تلاش داوطلبانه علیه جرایم و فساد اعلام کرد:« ما به خشم آمده ایم. و از این نظام خسته شده ایم.»

خیمنز از بنیگنو آکوئینو رئیس جمهور فیلیپین خواست این زندان را تعطیل کند و آن را به یک جزیره منتقل کند، همانند زندان آلکاتراز در آمریکا.

او گفت:« آنها باید تحت محاصره کوسه ها و کروکودیل ها قرار گیرند.»

بیلیبید - بزرگترین زندان فیلیپین - به سبب شلوغ بودن بیش از حد و شرایط وحشیانه حاکم بر آن مشهور است. این زندان با ظرفیت هشت هزار و 900 زندانی ساخته شد اما در حال حاضر بیش از 23 هزار زندانی در آن مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل، زندان های فیلیپین به سبب فساد گسترده نیز مشهور هستند. والته همچنین گفت دولت « در حال برداشتن گام هایی برای متوقف کردن هر گونه اقدامات مجرمانه احتمالی در داخل این زندان است.»