۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸

فساد دراراضی اشغالی؛از آغاز تاکنون

روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به رسوایی مالی اخیر در اراضی اشغالی نوشت، این مسئله از آغاز در اسرائیل وجود داشته و این سرزمین نیازمند حل ریشه‌ای این مسئله است.
کد خبر : ۲۱۸۴۱۳
صراط: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی به فساد موجود در اراضی اشغالی و نحوه برخورد با آن پرداخت و با اشاره به فساد مالی اعضا حزب «اسرائیل بیتنا» (به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی) نوشت: مفسران می‌گویند فساد از آغاز در اسرائیل وجود داشته و از آن زمان ادامه یافته است. (فساد در) حزب اسرائیل بیتنا تنها یک حلقه از یک زنجیره سنگین است و این زنجیره اخیرا سنگین‌تر شده است.

این روزنامه صهیونیستی با نام بردن از برخی مقامات اسرائیلی متهم به فساد که محکوم به حبس شدند نظیر «آبراهام هیرشسان» وزیر اسبق دارایی، «عمری شارون» پسر «آریل شارون» و «ایهود اولمرت»‌ نخست وزیر سابق، افزود: این مسئله یک بیماری ملی است که نیازمند برخورد ریشه‌ای است. فساد اسرائیلی توصیفی از شعار «عذرخواهی‌ نمی‌کنمِ» «نفتالی بنت»‌ وزیر اقتصاد است. هیچ کس حق ندارد از ما انتقاد کند. هیچکس بهتر از ما نیست و پیروی از قانون ملی و بین‌المللی برای آنهاست «نه برای ما».

به نوشته یدیعوت آحارونوت، در اسرائیل، کسی که متهم به فساد است، می‌تواند از زندان آزاد شود و رئیس یک حزب سیاسی شود. در اسرائیل فساد قابل بخشش است. چه چیزی قابل بخشش نیست؟ اینکه «یکی از ما نباشی».

اخیرا سه سیاستمدار ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «فاینا کرشنبام» معاون وزیر امور داخلی و «ستاس میسژنیکوف» وزیر سابق توریسم این رژیم که هر دو عضو حزب «اسرائیل بیتنا» (به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل) هستند به خاطر فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، ظاهرا این مظنونان به طور غیرقانونی به برخی منابع و سازمان‌های غیرانتفاعی بودجه اختصاص داده‌اند، به برخی سازمان‌های شورای منطقه‌ای سرمایه منتقل کرده‌اند و از طریق شرکت‌های صوری اقدام به پولشویی کرده‌اند. به علاوه، ظاهرا مظنونان رشوه هم داده‌اند. از منازل و دفترکار آنها بازرسی انجام شده و کامپیوترها و اسناد موجود در آنها به عنوان بخشی از تحقیقات ضبط شده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی به دادن رشوه به سازمان‌های غیرانتفاعی مظنون است. سایر مقاماتی که در این فساد مالی دخیل بوده‌اند، شامل وزیر سابق، روسای شورای منطقه‌ای، مدیران دفاتر کابینه اسرائیل، روسای سازمان‌های غیرانتفاعی و مقامات ارشد در شرکت‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی و فعالان سیاسی هستند. انتظار می‌رود مقامات ارشد دیگری نیز برای شهادت دادن، احضار شوند.

بعد از افشا فساد مالی برخی مقامات صهیونیستی از جمله اعضا حزب «اسرائیل بیتنا»، آویگدور لیبرمن به عنوان رئیس این حزب مدعی بی‌گناهی این افراد شد و گفت همواره در آستانه انتخابات، حزب او مورد اتهام و بازجویی قرار می‌گیرد. لیبرمن برای نخستین بار به اتهام فساد مالی اعضا حزب خود (اسرائیل بیتنا) واکنش نشان داد و گفت، مطمئن است همه دوستان او بی‌گناه هستند.

به هر حال ادامه‌دار شدن این ماجرا موجب شد، «فاینا کرشنبام» که عضو حزب «اسرائیل بیتنا»ست اعلام کند به خاطر پرونده فساد مالی، در انتخابات پیش‌رو کنست حضور نمی‌یابد اما او با اصرار لیبرمن، تصمیم خود را تغییر داد و اعلام کرد در انتخابات حضور می‌یابد.


منبع: فارس
برچسب ها: فساد اسرائیل صراط