۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

گفت‌وگوبامردی که بنی صدر از او شکایت کرد

«شاهد عینی» این هفته با حضور ناصر نوبری، سفیر سابق ایران در شوروی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
کد خبر : ۲۱۸۶۱۲
صراط: مجموعه «شاهد عینی» مستندی است گفت‌وگو محور درباره انقلاب اسلامی و حوادث پس از پیروزی نهضت که در هر قسمت شخصیت‌های مهم و دست اندرکار در سال های ابتدایی انقلاب به طرح مسائل و روایت جریان های مختلف آن دوران می‌پردازند.
 
این هفته ناصر نوبری، سفیر سابق ایران در اتحاد شوروی مهمان شاهد عینی خواهد بود.
 
نوبری مسئولیت ‌هایی مانند ریاست مرکز راهبردی وزارت امور خارجه، مشاور امور استراتژیک وزیر امور خارجه، سفیر ایران در اتحاد جماهیر شوروی ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰، موسس و نخستین رئیس دفتر امور سخنگویی وزارت امور خارجه، مدیرکل اطلاعات و مطبوعات و مدیرکل روابط عمومی و انتشارات وزارت امور خارجه را بر عهده داشته است.
 
سفیر سابق ایران در شوروی تدریس روابط بین الملل در دانشگاه، سردبیری اطلاعات هفتگی و مشاور بین‌ الملل وزارت بازرگانی را هم در کارنامه خود دارد.
 
در این قسمت از شاهد عینی و با حضور نوبری، مباحثی همچون سابقه روزنامه نگاری نوبری و ماجرای شکایت بنی صدر از او، ماجرای تقدیم استوارنامه سفیر ایران به مقامات شوروی، مذاکرات ایران و شوروی بر سر خرید تسلیحات و نطق روسای جمهور در کاخ کرملین روایت خواهند شد.
 
قاسم اورنگی تهیه کننده و کارگردان مجموعه «شاهد عینی» است که قرار است این هفته ساعت 17 روز یکشنبه  14 دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 13 از شبکه افق پخش شود.

منبع: فارس
برچسب ها: افق شاهد عینی