۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

کلاهبرداران در کمین خریداران فیش حج‌عمره

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: باند بزرگ کلاهبرداری در کمین فروشندگان و خریداران فیش حج عمره زنجانیان هستند.
کد خبر : ۲۱۸۷۵۳
صراط: 'فرامرز بابایی' افزود: این گروه که هم اکنون آزادانه در بسیاری از استانها فعالیت دارد، به زنجان وارد شده و در کمین فروشندگان و خریداران فیش حج عمره نشسته است.
 
وی یادآور شد: طی دو سال گذشته با اقدامات قانونی و ایجاد ظرفیت های مختلف در این استان، راه برای هر نوع فعالیت آژانس های غیرقانونی بسته شده بود.
 
بابایی اظهارکرد: ایجاد خط هوایی از فرودگاه زنجان و فرصت سازی برای خرید و فروش قانونی فیش های حج عمره و عتبات عالیات از جمله ظرفیت هایی بود که زمینه فعالیت مراکز و آژانس های غیرقانونی را تا حدود زیادی از بین برد.
 
'خیرخواه' در زمینه نقل و انتقالات فیش حج عمره و تمتع، فرصت سودجویی از فروشندگان و خریداران این فیش ها فراهم شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: دار و دسته خیرخواه که شامل خود وی، پسر و عروسش می شود با خرید فیش های حج عمره به کمترین قیمت ممکن و فروش آن به بالاترین نرخ بساط سودجویی از زنجانیان را گسترده اند.
 
بابایی ادامه داد: باند کلاهبرداری خیرخواه در زمان خرید فیش ها در ابتدا مبلغ اندکی را همچون بیعانه به فروشنده پرداخت کرده و در مقابل فرد را وادار به امضای قرارداد یا صلح نامه می کند و پس از آن مابقی پول را به وی نمی دهد.
 
مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: این در حالی است که همان فیش را بدون حضور فروشنده به یک یا چندین نفر دیگر به بالاترین نرخ ممکن واگذار می کند.
 
وی تاکید کرد: خیرخواه برای بستن هر نوع راه مقابله قانونی فرد فروشنده یا خریدار را وادار به امضای قراردادی می کند که یکی از مفاد آن عدم معامله یا همکاری با وی است.
 
بابایی اضافه کرد: تمام آژانس های زیارتی نماینده قانونی اداره کل حج و زیارت هستند و مردم باید برای هر نوع نقل و انتقال فیش حج عمره و عتبات به این مراکز و یا خود اداره کل مراجعه کنند.
 
مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: پراکندگی دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی این اداره کل در سطح استان بسیار مناسب بوده و پاسخ گوی نیاز تمام مردم است.
 
وی افزود: افرادی که از خدمات باند کلاهبرداری خیرخواه استفاده کنند، این اداره کل فیش های آنان را نپذیرفته و پاسخ گوی مشکلات بعدی آنان نخواهد بود.
 
بابایی یادآورشد: در نقل و انتقالات باند خیرخواه، هیچ فیشی به نام خریدار در سازمان حج و زیارت به ثبت نمی رسد و در نهایت فرد صاحب امتیازی است که هیچ نوع ارزشی برای وی ندارد.
 
مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: در این اداره کل یا آژانس های زیارتی هر نوع نقل و انتقالی با حضور فرد فروشنده و خریدار و با نرخ توافقی میان آنان انجام شده و در نهایت توافق انجام شده ثبت و فیش خریداری شده به نام خریدار تغییر می کند.
 
وی اظهار کرد: هیچ نوع نرخ پایه ای برای خرید و فروش فیش های حج عمره و تمتع از سوی اداره کل حج و زیارت تعیین نشده و نرخ نهایی با توافق طرفین در مراکز قانونی تعیین می شود.
 
بابایی تاکید کرد: خرید و فروش و هر نوع نقل و انتقال فیش های حج عمره و تمتع در مراکزی غیر از این اداره کل و آژانس های زیارتی غیر قانونی بوده و فاقد هر نوع اعتباری است.
 
مدیرکل حج و زیارت استان زنجان خواستار هوشیاری مردم نسبت به فعالیت باند کلاهبرداری خیرخواه شد و گفت: هم اکنون این باند علاوه بر تاسیس دفتر اقدام به جذب نیرو و انتشار آگهی نسبت به جلب توجه مردم می کند.
 
وی به اسامی دفاتر خدمات زیارتی مجاز در سطح استان اشاره و خاطر نشان کرد: آژانس های بصیرت زنجان، ابهر رود، عاشوری، صدر، فاروس تور، نسیم فرات زنجان، شاهد حرم، فضیلت، صادق، قائم، تسنیم، ثامن الحجج و میعاد نبی اسامی 13 آژانس مجاز فعال در سطح زنجان می باشد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کلاهبرداری