۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷

۹ تصویر از یک فرمانده

او خلبان جنگنده F4 بود و جزء رکوردداران جنگ در پرواز با فانتوم محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۱۸۸۶۴
20صراط: سال گذشت از آخرین پروازی که فرماندهان نیروی هوایی با آن آخرین اوج را گرفتند.

15 دی ماه 1373 هواپیمای «جت استار» حامل فرماندهان در همان دقایق اولیه پرواز از پایگاه اصفهان دچار سانحه شد و طی آن 14 نفر از مسئولان بلند پایه نهاجا از جمله سرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی و معاونینش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

یکی از فرماندهان حاضر در این پرواز «سرتیپ خلبان علیرضا یاسینی» بود که در زمان شهادت معاونت هماهنگ کننده و ریاست ستاد نهاجا را بر عهده داشت.

او خلبان جنگنده F4 بود که جزو رکوردداران جنگ در پرواز با فانتوم محسوب می‌شود.

آنچه در زیر می‌بینید 9 نما از این فرمانده شهید است که رهبر معظم انقلاب در مراسم شهادت وی فرمود: «فقدان بزرگی بود؛ نه فقط برای شما برای من هم این طور بود. ولی خب چاره‌ای نیست باید تحمل کرد. شهید یاسینی مردی مومن بود، پرتلاش بود، صادق بود، صمیمی بود و خود همین ها موجب شده بود که به ایشان امیدوار باشم. در این حوادث سخت است که جوهر ما آشکار می شود و نیروها و توانایی های درونی ما آشکار می شود...»
«من به شهید یاسینی خیلی امیدوار بودم. همین حالا به ایشان (سرتیپ بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش) می‌گفتم خیلی به این جوان امید داشتم برای آینده، ولی حالا خداوند متعال این جوری مقدر کرده بود، چاره ای نیست باید تحمل کرد و این تقدیرات الهی است.»

۹ تصویر از یک فرمانده

۹ تصویر از یک فرمانده

۹ تصویر از یک فرمانده
منبع: فارس