۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

آشتی 2 طایفه و نجات یک اعدامی

صلح و سازش بین دو طایفه پس از شش سال نزاع و درگیری، جان یک قاتل را از مجازات قصاص نجات داد.
کد خبر : ۲۱۹۲۳۲
صراط: صلح و سازش بین دو طایفه پس از شش سال نزاع و درگیری، جان یک قاتل را از مجازات قصاص نجات داد.

فرمانده پلیس دزفول از برقراری صلح و سازش بین دو طایفه ظهیری و بنی اسد پس از شش سال نزاع و درگیری خبر داد.

سرهنگ «احمد چنداز» گفت: این دو طایفه از شش سال پیش تاکنون به علت اختلافات محلی با هم به نزاع پرداخته و این درگیری به کشته شدن یکی از مردان طایفه ظهیر توسط جوانی از طایفه بنی اسد منجر شد.

وی افزود: به دلیل جو عشایری و قبیله‌ای تنش و درگیری‌های مختلفی بین این دو طایفه به وجود آمد که سرانجام از طریق مراجع قضایی حکم به قصاص نفس قاتل صادر شد.

فرمانده پلیس دزفول اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع نزاع‌های مجدد و برقراری امنیت ، صلح و آرامش پایدار در منطقه این فرماندهی نشست‌های زیادی با دعوت از سران قبایل و شیوخ عرب زبان تشکیل داد و با تلاش فراوان جلسه نهایی صلح و سازش این دو طایفه برگزار شد.

سرهنگ چنداز بیان داشت: در این جلسه که قریب به هفت ساعت به طول انجامید با وساطت بزرگان، خانواده قربانی از طایفه ظهیری از حق قصاص خود صرف‌نظر کرد و از قاتل طایفه بنی‌اسد اعلام رضایت داد.

وی با تشکر از ریش سفیدان، شیوخ عرب منطقه و کسانی که در این امر خدا پسندانه شرکت داشته‌اند، بیان داشت: پلیس دزفول در نظر دارد با توسعه طرح پلیس محله از ظرفیت معتمدان محلی در راستای رفع اختلافات بین طوایف استفاده کرده تا شاهد برقراری امنیت هر چه بیشتر در سطح شهر دزفول باشیم.

منبع: ایران
برچسب ها: طایفه اعدام نزاع