۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
عابدینی:

حرف پروین را به اسم نوه امام گفتند

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه سید حسن خمینی دخالتی در کار دولت برای واگذاری پرسپولیس ندارد، گفت: متاسفانه حرف پروین را به اسم نوه امام منتشر کردند.
کد خبر : ۲۱۹۳۰۴
صراط: امیر عابدینی درباره جلساتی که در روزهای گذشته برای خرید پرسپولیس با پیشکسوتان و سید حسن خمینی داشته است اظهار کرد: اول از همه باید بگویم متاسفانه نقل قولی از سید حسن منتشر شد که در واقع حرف علی پروین بود نه ایشان. پروین در آن جلسه گفت که وزارت ورزش 30 درصد سهام پرسپولیس را به پیشکسوتان می‌دهد و ما هم این سهام را می‌خواهیم ولی روز بعد بعضی از رسانه‌ها تیتر زده بودند که نوه امام گفته 30 درصد سهام را برایتان می‌گیرم.
 
وی افزود: مگر سید حسن در کار دولت دخالت می‌کند؟ نوه امام از بعضی از معاونان دولت خواسته بود تا در این جلسه حضور داشته باشند تا حرف پیشکسوتان را گوش بدهند. حرف خاص سید حسن این بود که برند یک باشگاه را بازیکنان آن می‌سازند و وقتی قرار است باشگاه به فروش برسد، آیا نباید پیشکسوتان و افرادی که آن برند را ایجاد کرده‌اند سهم داشته باشند؟
 
مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره اینکه پروین اعلام کرده پیشکسوتان خریدار باشگاه هستند و حسین هدایتی پول را پرداخت می‌کند، گفت: این برداشت پروین است و باید به حساب خودش گذاشت. هر وقت می‌گوییم پرسپولیس را می‌خواهیم می‌پرسند از کجا پول می‌آورید. خب از هر جایی که دیگران می‌آورند، ما هم پول می‌آوریم. حالا یا حسین هدایتی پول می‌دهد یا افراد دیگر. ده‌ها نفر هستند که علاقه دارند باشگاه را بخرند و در کنار پیشکسوتان باشند.
 
عابدینی درباره اینکه هر فردی برای باشگاهداری و خصوصی‌سازی در فوتبال قدم برداشته عاقبت بازداشت شده است، تصریح کرد: درباره سیاسی (مدیرعامل بازداشتی باشگاه پرسپولیس) باید بگویم که اگر دعوایی بود، مشکل الان حل شده بود. شاید مسئله چیزهای دیگری است که ما از آن بی خبریم. سیاسی با طراحی به پرسپولیس آمد. او اصلا در ورزش و فوتبال نبود و به یکباره در راس باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: سیاسی 8 میلیارد به پرسپولیس کمک کرده و در عوض آن رسید گرفته است. به باشگاه استقلال هم پول داده و قصد داشت راه آهن را هم بخرد. اگر اینها را کنار هم بگذارید متوجه می‌شوید او با تفکر و هدف خاصی وارد فوتبال شده بود. شما نگاه کنید چندین مدیر دیگر از جمله خود من، کاشانی، خطیب و غیره مدیرعامل پرسپولیس بودیم ولی مشکلی پیش نیامد. اینطور هم نیست هر کسی بیاید به زندان برود.
 
مدیرعامل پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: سیاسی به پرسپولیس آمد و می‌خواست کارنامه مدیران قبلی را چماق کند ولی سرانجام خودش اینطور شد. تیم را هم که اینطور بستند. نتایج پرسپولیس هم که به این شکل است. ما باید به کدام عملکرد سیاسی نمره بدهیم؟ در حالی که وزارت ورزش و معاون وزیر هم محکم پشت سیاسی بود ولی نمره کارنامه‌اش از نظر من 2 است!
 
عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره متوقف شدن تغییرات در فدراسیون فوتبال و ماندن مهدی محمد نبی در پست دبیر کلی فدراسیون، گفت: نبی عوض نمی‌شود چون بعد از بررسی عملکردش متوجه شدند که دلیلی برای برکناری‌اش وجود ندارد! نبی آدم توانمندی است و کارنامه‌اش قابل قبول است.
 
وی درباره اینکه نبی برای ماندن امضای نمایندگان مجلس را گرفته و با نمایندگان لابی کرده است، تصریح کرد: اگر آدم بتواند با 70، 80 نماینده هم لابی کند که خوب است!
 
عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که "آیا با تغییرات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال، چراغ رابطه وزارت ورزش با فدراسیون سبز است"؟ گفت: این چراغ در حال حاضر سبز چشمک زن است و ممکن است زرد شود! قدم‌های تعامل بین دو طرف برداشته شده است ولی خیلی از مسائل به جام ملت‌‎های آسیا بستگی دارد. این رقابت‌ها و نتیجه تیم ملی برای وزارت بسیار مهم است.

منبع: مهر
برچسب ها: فوتبال پرسپولیس