۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
گفتی که نان ارزان شود؛ کو نان ارزانت ...

مجازات ارزانفروشها وقتی آرمانها به سانتریفیوژ وصل نیست!

روزی در این کشور چنین اقدامی افتخار بود و چنین کاسبی نورچشم مسئولین انقلابی، تعزیرات حکومتی دنبال گران فروشان می گشت تا مجازاتشان کند نه ارزان فروشان متخلف!
کد خبر : ۲۱۹۳۲۸
مجازات ارزانفروشها وقتی آرمانها به سانتریفیوژ وصل نیست!

"گروه اقتصادی صراط"-سالها قبل که سازمانی داشتیم به نام تعزیرات حکومتی و قرار بود که در جمهوری اسلامی با گران فروشی برخورد شود و محتکران مصادیق مفسد فی الارض دانسته شوند.

روزگاری بود که شعار دولت مردان حمایت از مستضعفین بود و هنوز آرمانهای انقلاب در پروسه دموکراتیک فرآیندهای انقلابی فراموش نشده بود.

امروز بسیاری دولتمردان را به استحاله شدن در سیاست و عبور از آرمانهای انقلاب متهم می کنند و سیاستمداران نیز در برابر چنین اتهامات دفاعیات محکمی دارند چنانکه اخیرا رییس جمهور اعلام کردند آرمانهای انقلاب به سانتریفیوژ وصل نیست!

شاید اتفاق اخیر مشهور به واقعه نانوایی ارزان فروش مثال جالبی باشد که هیچ ارتباطی به سانتریفیوژ های نطنز هم ندارد و ادامه فعالیتش روند مذاکرات هسته ای را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

تنها مشکل اینجاست که یک نانوای خیر یا به قول مسئولین اقتصادی شهر ورامین متخلف! بربری را دانه ای صد تومان ارزان تر و در روزهای پنج شنبه به صورت رایگان یا صلواتی بین مردم توزیع می کرده و این مساله موجب ناراحتی و شکایت هم صنف ها می گردد. البته پرسنل خدوم کارگاه آرد و نان ورامین هم چنین تخلفی از قانون را تحمل نکرده و نانوایی را به جرم اقدام خیر تعطیل می نمایند. تا دیگر کسی جرات نکند در این کشور با اهداف سودجویانه (ولو سود اخروی!) اقدام به شکستن قانون نماید.

بگذریم که روزی در این کشور چنین اقدامی افتخار بود و چنین کاسبی نورچشم مسئولین انقلابی، تعزیرات حکومتی دنبال گران فروشان می گشت تا مجازاتشان کند نه ارزان فروشان متخلف!

ماجرا به قدری آشکار و تلخ است که بررسی ابعاد حقوقی و خبری آن ممکن است توهین به شعور خواننده باشد. اما چاره چیست که باید اشاره کرد دقیقا در همین برهه کوتاه تعطیلی نانوای ارزان فروش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیر از نانوایی‌های خوشنام را به‌عنوان طرحی برای تشویق آنها به تولید مناسب و رعایت نرخ‌های مصوب، اعلام کرده است.

گویا نظر معاون محترم وزیر از نانوایی خوشنام و رعایت نرخ مصوب، جلوگیری از ارزان فروختن نان بوده نه جلوگیری از گرانفروختن، زیرا دیروز، سه شنبه یک واحد نانوایی در ورامین به‌دلیل ارزان‌فروشی پلمب شد.

به گزارش ایرنا اين نانوايي در منطقه خيرآباد شهرستان ورامين به‌دليل فروختن نان با قيمتي كمتر از نرخ مصوب، توسط كارگروه آرد و نان ورامين پلمب و از ادامه كار آن جلوگيري شد.

تا آنجا که از متن قوانین بر می آید نظارتهای قانونی و نرخ های مصوب برای جلوگیری از گرانفروشی و اجحاف به مردم است نه جلوگیری از لطف و محبت به مردم و ارزان فروشی یا اهدای نان صلواتی یک روز در هفته!

آقایان مسئولین آرمانهای اقتصادی انقلاب که به سانتریفیوژ وصل نبود، پس چرا زیرپا گذاشته شدند؟