۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

دیدار مفتی اعظم سوریه با ظریف

شیخ احمد بدر الدین حسون، مفتی اعظم سوریه در تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
کد خبر : ۲۱۹۴۴۶
صراط: محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت و هفته وحدت، بر نقش ارزنده علماء در جهت پایان دادن به فتنه مذهبی در جهان اسلام و مقابله با جریانی که در صدد تخریب وجهه نورانی اسلام است، تأکید ورزید.
 
وی با اشاره به تهدیدات مشترکی که جهان اسلام با آنها روبروست، تأکید کرد: هزینه این تهدیدات از سوی کسانی که منافع مردم مسلمان جهان هیچ اهمیتی برای آنان ندارد، بر مسلمانان تحمیل می شود.
 
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اختلاف و فتنه به نفع هیچیک از مسلمانان نبوده و فتنه افروزان باید بدانند که نتایج اقدامات آنان روزی دامنگیر خودشان خواهد شد.
 
شیخ بدرالدین حسون نیز با اشاره به نقش کشورمان در تثبیت وحدت بین مسلمانان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اسلام اصیل بوده و خداوند نیز این نظام مقدس را مورد نصرت و یاری خود قرار داده و پیروزی را برای یاران دین خود تضمین نموده است.
 
وی ضمن تجلیل از ایستادگی ایران در کنار مردم و دولت سوریه و همه مستضعفین، اظهار داشت: دشمنان وقتی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران خارج از دایره قدرت آنان توانسته است چه جایگاهی در زمینه های علمی، فناوری، صنعتی، نظامی و غیره کسب نماید، در راستای اهداف شوم خود و با هدف تغییر معادلات منطقه ای، دست به ایجاد فتنه های مذهبی زدند.
منبع: ایسنا