۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر

ورزشکاران بسیاری در رشته‌های تخصصی خود به عناوین افتخار و قهرمانی رسیدند اما فقط عده کمی مانند محمدعلی کلی در بوکس و یا مایکل جوردن در بسکتبال الهام‌بخش و اسطوره دیگر ورزشکاران نام گرفتند.
کد خبر : ۲۱۹۴۵۰
صراط: ورزشکاران برای رسیدن به قهرمانی نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می‌بندند اما اسطوره شدن کاری نیست که از عهده هرکس برآید.
 
تعداد محدودی از ورزشکاران هم وجود داشته‌اند که به اسطوره رشته تخصصی خود تبدیل شده و الهام‌بخش ورزشکاران جوان پس از خود بوده‌اند.
 
این ورزشکاران عبارتند از:
 
1. محمدعلی کلی (بوکس):
 
 اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر
 
محمدعلی فقط یک نام نبود، او شور و هیجانی به رینگ بوکس داده بود که میلیون‌ها هوادار از سراسر جهان به دست آورد. محمدعلی به دلیل واکنش‌های سریع و ناگهانی شهرت داشت و چالاک‌ترین بوکسور تاریخ جهان لقب گرفت. به خاک زدن بوکسورهای بزرگی مانند سونی لیستون، جو فرازیر، جورج فورمن و... باعث شد به او لقب پادشاه پادشاهان داده شود.
 
2. مایکل جوردن (بسکتبال):
 
 اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر
 
این بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی نه تنها در رشته ورزشی خود، بلکه برای سایر رشته‌ها هم الهام‌بخش ورزشکاران بود. میانگین کسب امتیاز توسط جوردن در هر بازی 32 بود که هنوز هم توسط هیچ بسکتبالیست دیگری در NBA تکرار نشده است. با وجود این که مایکل جوردن دیگر بازی نمی‌کند و به مربیگری هم مشغول نشده اما هنوز طرفداران بی‌شماری داشته و الگوی تمام بستکتبالیست‌های سطح حرفه‌ای است.
 
3. اوسین بولت (دوی سرعت):
 
اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر 
 
دونده جامائیکایی سریع‌ترین مرد جهان لقب گرفته و کارنامه‌ای سنگین از افتخارات متعدد دارد. در المپیک 2008، دو رکورد مهم را به نام خود ثبت کرد که هنوز کسی نتوانسته آنان را بهبود ببخشد. این پایان کار بولت نیست، زیرا برای مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک بعدی هم برنامه‌های ویژه‌ای داشته و بدون شک افتخارات جدیدی به کلکسیون ورزشی خود اضافه می‌کند.
 
4. منی پاکیائو (بوکس):
امانوئل منی داپیدران پاکیائو یک بوکسور حرفه‌ای اهل فیلیپین است که در امور سیاسی هم فعالیت جدی دارد. او نخستین و البته اولین بوکسوری در جهان است که در هر 8 شاخه مختلف بوکس و در 4 وزن مختلف به عناوین قهرمانی جهان دست یافته است. او در فهرست بالاترین دستمزد ورزشکاران جایگاه دوم را در اختیار داشت. اسم وی در میان ورزشکاران پرآوازه کمتر به گوش رسیده اما در کسب افتخارات جهانی چیزی از محمدعلی کلی کم ندارد.
 
5. لیونل مسی (فوتبال):
 
 اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر
 
اعجوبه آرژانتینی را به دلیل سرعت بالا و استراتژی منحصر به فرد بازی قابل مقایسه با مارادونا می‌دانند اما حقیقت این است که افتخارات کسب شده توسط مسی به مراتب بیشتر از مارادونا است. مسی را بهترین فوتبالیست حال حاضر جهان می‌دانند و در انتظار کسب چهارمین جایزه توپ طلای خود از سوی فیفا است.
 
6. مانوت بول (بسکتبال):
 
 اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر
 
او زاده سودان بود و علاوه بر بسکتبال به امور سیاسی هم می‌پرداخت. بول با قد 2 متر و 31 سانتی‌متر یکی از بلندترین بسکتبالیست‌های عضو اتحادیه ملی بسکتبال بود. جورج مورسان دیگر بسکتبالیست سیاه‌پوست هم دارای چنین قدی بود. مانوت بول رتبه ششم در میان 10 ورزشکار قدبلند تاریخ را دارد. او 10 فصل در رقابت‌های NBA حضوری درخشان داشت و یک امتیازگیر حرفه‌ای بود. بول فعالیت‌های زیادی در جهت کمک به مردم سودان انجام داد.
 
7. تایگر وودز (گلف):
 
 اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر
 
گلف‌باز آمریکایی دارای 15 عنوان قهرمانی جهان است و البته ثروتمندترین ورزشکار جهان نیز می‌باشد. تکنیک به کار گرفته شده از سوی وودز و سطح بالای انرژی او 2 فاکتور اصلی موفقیت او و بدون رقیب باقی‌ماندنش هستند. هرچند وودز از دوران اوج خود فاصله گرفته اما هنوز گلف‌بازان حرفه‌ای شیوه و راه و رسم بازی او را تقلید می‌کنند.
 
8. تام بردی (فوتبال آمریکایی):
او ستاره بازی‌های حرفه‌ای NFL و بهترین بازیکن تیم ملی آمریکا است. تلاش فراوان و انگیزه بردی برای پیشرفت باعث شد زمانی که هنوز خیلی جوان بود برای حضور در MLB انتخاب شود اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت و ترجیح داد در کالج فوتبال باقی بماند. بردی بازیکنی است که برای هر حرکتی برنامه‌ریزی دقیق کرده و می‌داند در هر لحظه از بازی به دنبال چیست.
 
9. بابی روشا (بیسبال):
این بازیکن آمریکایی از سوی هوادارانش به بامبینو مشهور شده بود. برخی هم او را سلطان ضربات مهلک می‌دانستند. هرچند بابی در یتیم‌خانه بزرگ شده بود اما توانست مسیر درست زندگی را تشخیص داده و به بزرگ‌ترین ورزشکار مسابقات بیسبال تبدیل شود. هنوز هم بازیکنان بیسبال بر پایه تکنیک‌های بابی به تمرین می‌پردازند.
 
10. ساچین تندال‌کار (کریکت):
او یک ورزشکار اهل هندوستان بود و در ورزش کریکت همتایی نداشت. توانایی‌های ساچین باعث شد به وی لقب "ارباب کوچک" را بدهند. البته به "الهه کریکت" هم شهرت داشت. 25 سال حضور درخشان ساچین در ورزش کریکت از او الگویی تمام عیار برای تمام ورزشکاران جوان این رشته ورزشی ساخت. امروزه ساچین به نماد فرهنگی و شخصیت اسطوره‌ای کشور هند تبدیل شده است.
 
11. مایکل فلپس (شنا):

اسطوره‌های جاودان تاریخ ورزش +تصاویر

گمان نمی‌رود تا سال‌ها ورزش شنا بتواند اعجوبه‌ای دیگر مانند مایکل فلپس را تجربه کند. فلپس جوان 14 مدال طلای جهانی در کارنامه دارد. او در المپیک پکن سال 2008 رکورد عجیبی به جا گذاشت، طوری که هر 8 مدال طلا در رشته‌های مختلف شنا را از آن خود کرد. فلپس در 26 سالگی این فرصت را یافت تا به اسطوره رشته شنا تبدیل شود. او این سال‌ها درگیر مسائل حاشیه‌ای شده و بارها از سوی پلیس به دلیل مصرف موادمخدر و یا رانندگی در حالت مستی بازداشت شد.
 
12. جهانگیرخان (اسکواش):
ورزش اسکواش به داشتن بازیکنی مانند جهانگیرخان به خود می‌بالد. این بازیکن پاکستانی بازنشسته شده اما پرافتخارترین عضو خانواده اسکواش است. او دارای رکورد 555 پیروزی متوالی در مسابقات رسمی است و همین موضوع نام جهانگیرخان را وارد کتاب رکوردهای گینس کرده، این تعداد پیروزی پیاپی تاکنون در هیچ کجای جهان و در هیچ رشته ورزشی دیده نشده است. جهانگیرخان در مورد موفقیت‌هایش گفت: به دلیل آن که در نوجوانی، ضعیف‌ترین و بیمارترین عضو خانواده بودم، هرگز در رویاهایم هم قهرمانی را برای خود متصور نمی‌شدم، حتی پزشکان به من گفتند برای ورزش اسکواش مناسب نیستم اما عشق من به این ورزش همه پیش‌بینی‌ها را تغییر داد.
برچسب ها: ورزش قهرمان
نظرات بینندگان
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۸
۰
۰
بوکسورها بزرگ ترین و قوی ترین ورزشکاران جهان هستند