۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

کری: آزادی بیان هرگز از بین نمی رود

برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی حمله تروریستی در پاریس و واکنش چین و آمریکا به این حمله از جمله اخبار مرتبط با این حادثه است.
کد خبر : ۲۱۹۵۲۹
صراط: برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی حمله تروریستی در پاریس و واکنش چین و آمریکا به این حمله از جمله اخبار مرتبط با این حادثه است.

به نقل از سی بی سی، جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ایستادگی واشنگتن در کنار مردم فرانسه در پی حمله تروریستی به دفتر روزنامه فرانسوی "شارلی ابدو" در پاریس فرانسه را مهد آزادی خواند و گفت آزادی بیان با این کار عوامل تروریستی از بین نمی رود.
 
خبر دیگر اینکه دفتر مرکزی تحقیقات فدرال آمریکا از همکاری اف‌ بی‌ آی با پلیس فرانسه برای یافتن عوامل حمله به دفتر این نشریه خبر داد.
 
رویترز نیز با اشاره به برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی حمله تروریستی در پاریس در روز 19 ژانویه (29 دی ماه) گزارش داد که "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبارزه با تمام اشکال تروریسم را از جمله محورهای مهم نشست وزرای خارجه قاره سبز معرفی کرده است.
 
خبر دیگر اینکه "هونگ لی" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به حمله تروریستی به این نشریه فرانسوی تاکید کرد که حادثه تروریستی پاریس شوک آور و وحشیانه  است و چین وقوع چنین حوادثی در هر نقطه از دنیا را محکوم می کند.
 
وی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه حمایت کشورش را از تلاش های انجام شده از سوی دولت فرانسه به منظور حفاظت از امنیت داخلی اعلام کرد و گفت چین در کنار دولت و مردم فرانسه در مقابله با تروریسم خواهد ماند.
 
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با اشاره به شناسایی هویت عاملان حادثه پاریس، حمله پلیس به محل احتمالی حضور مظنونین در شهر رمیس و تسلیم شدن یکی از مهاجمین به دفتر نشریه "شارلی ابدو" گزارش داد که "حمید مراد" جوانترین مظنون این گروه خود را تحویل نیروهای پلیس داده است.
منبع: مهر