۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

ضرب‌الاجل کنترل شبکه‌های مخرب مجازی

برخی شبکه‌های اجتماعی سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته‌اند و به نظر می‌رسد این شبکه‌ها نیاز به محدودسازی داشته باشند.
کد خبر : ۲۱۹۷۳۲
صراط: برخی شبکه‌های اجتماعی سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته‌اند و به نظر می‌رسد این شبکه‌ها نیاز به محدودسازی داشته باشند.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، 18 دی‌ماه در سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: درخصوص برخی شبکه‌های اجتماعی ازجمله لاین، وایبر و واتس‌اپ شکایت‌های زیادی به قوه قضائیه رسیده است. وی خاطرنشان کرد: برخی از این شبکه‌ها سلامت اخلاقی خانواده‌ها را به مخاطره انداخته و به نوعی دردسرساز شده‌اند.

پورمحمدی افزود: وظیفه قوه قضائیه این است که به‌طور جدی با هر آنچه سلامت اخلاقی و روانی اعضای خانواده را تحت الشعاع قرار می‌دهد، مقابله و برخورد کند. وی ادامه داد: دولت تلاش دارد تا آنجایی که می‌تواند با کنترل فنی و فیلترینگ‌های هوشمند فعالیت این شبکه‌ها را کنترل کند اما این اقدام تا زمانی صورت می‌گیرد که این شبکه‌های اجتماعی از لحاظ اخلاقی به تهدید تبدیل نشوند.

این مسئول ابراز کرد: اگر نتوانیم به‌طور هوشمند از گسترش بخش‌های ناسالم این شبکه‌ها جلوگیری کنیم در نهایت ناچار می‌شویم اصل شبکه‌ها را با محدودیت مواجه کنیم. وزیر دادگستری در پایان گفت: این موضوع در حال بررسی بین قوه قضائیه و مجریه است و نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.
منبع: ایران