۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
از گوشه‌نشینی تا جنجال‌

چه کسی صفحه همسر روحانی را حذف کرد؟ +تصاویر

هنوز مشخص نیست حذف این صفحه ارتباطی با عدم تمایل همسر حسن روحانی برای مطرح شدن در رسانه ها دارد یا خیر.
کد خبر : ۲۱۹۷۹۶
گروه سیاسی صراط - همه همسران روسای جمهور ایران از شهید رجایی تا محمود احمدی نژاد در سایت ویکی پدیا صفحه جداگانه ای دارند اما صفحه مربوط به صاحبه عربی، همسر حسن روحانی از این دانشنامه حذف شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، همسران روسای جمهور در کشور معمولا تمایلی به مطرح شدن در رسانه ها ندارند. با این وجود شهرت برخی از آنها به دلیل حواشی مربوط به اظهارنظرها و نیز عقبه خانوادگی شان، حتی بیش از "همسر رییس جمهور" بوده است.

عفت مرعشی همسر اکبر هاشمی رفسنجانی را شاید بتوان مشهورترین فرد در بین همسران روسای جمهور کشور دانست. با این وجود، همسران خاتمی و احمدی نژاد در دوران سکونتشان در پاستور در برخی فعالیت های سیاسی نیز شرکت کرده بودند.

با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، نبود اطلاعات درباره همسر او، به یکی از اخبار حاشیه ای و دامنه دار رسانه های کشور تبدیل شد. به علاوه، هیچ عکسی نیز از او در رسانه ها منتشر نشده بود تا جایی که حتی برخی رسانه های بیگانه، در تشخیص عکس او دچار اشتباه شده بودند.

با وجود آنکه بعدها صاحبه عربی در برخی برنامه های مربوط به همسران اعضای کابینه تدبیر و امید نیز حاضر شد، و حتی یکی از آنها به حاشیه ای طولانی مدت تبدیل شده و دامن دولت تحت ریاست همسرش را گرفته بود، اما به تدریج مشخص شد که این بی‌تمایلی به حضور در رسانه ها، عمدی است.

علیرغم این گوشه نشینی، رسانه های داخلی سرانجام اطلاعات اولیه درباره همسر روحانی را نیز به دست آورده و به آرشیو خود اضافه کردند. بر اساس آنچه در کتاب خاطرات حسن روحانی نوشته شده "صاحبه در سال 1333 در سرخه‌ی سمنان در یک خانواده‌ مذهبی و سنتی به دنیا آمده و پدرش عبدالعظیم عربی راننده‌ مینی‌بوس بوده که بین سرخه و سمنان تردد می‌کرده است."
او که فرزند اول خانواده است، دارای سه خواهر به نام سعید‌ه، جمیله و ربابه و چهار برادر به نام حسن‌، حسین ‌،عباس و مسعود است. 14 سالش بود که در سال 1347 با مهریه «دو دانگ منزل مسکونی پدر و مادر داما‌د، مقداری زمین‌، آب و چند مثقال طلا» به عقد پسرخاله‌ی 20 ساله‌اش حسن روحانی درآمد. مراسم ازدواجشان را در شهریور 1348 در یک فضای سنتی و مذهبی برگزار کردند. حاصل ازدواج صاحبه و حسن که به پیشنهاد پدر روحانی و با وساطت زن‌دایی زوجین (روشن پیوندی) انجام شد‌ پنج فرزند (سه دختر و دو پسر) است.

اما چندی پیش، صفحه ویکی پدیای متعلق به صاحبه عربی، به طور کامل از این دانشنامه حذف شده است که اتفاق جالب توجهی به شمار می رود. این در حالی است که تمامی همسران روسای جمهور پیشین کشور در این دانشنامه، صفحه مخصوص به خود را دارند.

در توضیحات ویکی پدیا برای حذف صفحه همسر روحانی آمده است که این صفحه در چهار مرحله در تاریخ های 29 تیر 92، 10 بهمن 92، 6 اردیبهشت 93 و 25 اردیبهشت 93 حذف شده است. (اینجـــــا)

هنوز مشخص نیست حذف این صفحه ارتباطی با عدم تمایل همسر حسن روحانی برای مطرح شدن در رسانه ها دارد یا خیر.

در زیر، صفحات ویکی پدیای همسران روسای جمهور ایران قابل مشاهده است:

چه کسی صفحه همسر روحانی را حذف کرد؟ +تصاویر


چه کسی صفحه همسر روحانی را حذف کرد؟ +تصاویر

نظرات بینندگان
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
۲۳
۱۰
مهم نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
۲۵
۶
علت مشهور شدن عفت مرعشی همسر آقای هاشمی بدلیل این بود که گفت اگر موسوی در انتخابات برنده نشد یعنی تقلب شده !!! و بریزید توی خیابانها !
علی
|
Canada
|
۱۱:۳۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
۲۰
۲۹
از همون احمدی نژادی خط میگیرین که عکس ناموس مردم رو تو تلوزیون نشون داد
وای بر شما!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
۹
۸
عجب! احتمالا در این زمینه با مسئولان انگل ستانی مذاکره کردن.