۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

2 بار مجازات مرگ برای دزد مسلح طلافروشی

دزد مسلح که در سرقت از یک طلافروشی دست به قتل زده‌ است با دو بار مجازات مرگ روبه‌رو شد.
کد خبر : ۲۲۰۰۴۳
صراط: دزد مسلح که در سرقت از یک طلافروشی دست به قتل زده‌ است با دو بار مجازات مرگ روبه‌رو شد.

این مرد ابتدا محارب شناخته شده و به اعدام محکوم شد سپس به‌خاطر قتل با حکم قصاص نفس روبه‌رو شد. 23 تیرماه سال 89 مأموران کلانتری ورامین در جریان سرقت مسلحانه‌ای از یک طلافروشی قرار گرفتند که در آن مرد طلافروش به قتل رسیده بود. وقتی تیم‌های پلیسی وارد عمل شدند پی بردند دزدان جنایتکار قبل از رسیدن آنها به محل سرقت موفق به فرار شده‌اند و این در حالی بود که پدر و پسر طلافروش هدف گلوله قرار گرفته و در یک قدمی مرگ قرار داشتند.
با وجود انتقال این پدر و پسر به بیمارستان، پدر جوان که «احمد» نام داشت به کام مرگ فرو رفت. مأموران به اقدامات تخصصی دست زدند تا اینکه توانستند دزدان فراری را یکی پس از دیگری دستگیر کنند و بازجویی از آنها نشان داد که «محمدجعفر» عامل اصلی شلیک به پدر و پسر طلا فروش است.
 
در دادگاه

روز گذشته 20 دی ماه سال جاری، جلسه رسیدگی به پرونده قتل مرد طلافروش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» و همراهی چهار قاضی مستشار برگزار شد.

در ابتدای جلسه پسر طلافروش در جایگاه ایستاد و گفت: کنار مغازه پدرم مغازه لوازم خانگی دارم که متوجه درگیری و شلیک جلوی مغازه پدرم شدم، بسرعت خودم را به داخل مغازه رساندم که این مرد ابتدا مرا هدف قرار گرفت و وقتی پدرم به سمتش رفت به وی نیز شلیک کرد.

سپس «محمدجعفر» 43 ساله که به خاطر سرقت مسلحانه از طلافروشی از شعبه 5 دادگاه انقلاب در قالب محارب به اعدام محکوم شده است پشت تریبون دفاع قرار گرفت و گفت: قبول دارم که مرد طلافروش را به قتل رساند‌ه‌ام.

وی گفت: داخل مغازه یکی از دوستانم مشغول جمع کردن طلا‌ها بود و دیگری بیرون مغازه با تفنگ کلاشنیکف سرگرم تیراندازی بود که کسی جلو نیاید، در این لحظه من با صاحب مغازه درگیر شدم که پسرش نیز وارد مغازه شد. ترسیدم و ابتدا پسرجوان را هدف قرار دادم سپس به سمت مرد طلافروش شلیک کردم. بنابر این گزارش، پس از اقرار‌های محمدجعفر، قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و وی را به قصاص نفس محکوم کردند.
منبع: ایران