۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

محاکمه شکنجه‌گران مرگ یک دوست با برق

عاملان شکنجه مرگبار یک دوست که با اتصال برق به وی دست به جنایت زده بودند، محاکمه شدند.
کد خبر : ۲۲۰۰۴۴
صراط: عاملان شکنجه مرگبار یک دوست که با اتصال برق به وی دست به جنایت زده بودند، محاکمه شدند.

21 خردادماه سال گذشته دو مرد مرموز به نام‌های «حسن» و «ابوذر» جوانی به نام امید را در حالی به بیمارستان فیاض‌بخش رساندند که نفس‌های آخر را می‌کشید. این دو مرد از سوی مأموران دستگیر شدند و در تحقیقات ابتدایی ادعا کردند «امید» قصد سرقت کابل برق را داشته که دچار برق‌گرفتگی شده است. وقتی تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای افشای راز این مرگ وارد عمل شدند حسن و ابوذر پرده از جنایت ناخواسته با استفاده از برق برداشتند.

حسن در اعترافاتش گفت: امید از خانه مراد دزدی کرده بود و می‌خواستیم بفهمیم که وسایل دزدی را به چه کسی داده است به همین خاطر به کمک مراد وی را به برق وصل کردیم که پس از سه بار متوجه بیهوش شدن امید شدیم. چندباری به او تنفس مصنوعی دادیم و چون قصدمان کشتن او نبود به سرعت به بیمارستان رفتیم که متوجه مرگ امید شده و در همانجا دستگیر شدیم. بدین ترتیب کارآگاهان در گام بعدی به سراغ مراد رفته و وی را نیز دستگیر کردند.
 
 در دادگاه

ساعت 11 صبح 20 دی‌ماه سال‌جاری جلسه رسیدگی پرونده قتل با برق در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد. مادر قربانی جنایت ابتدا در جایگاه قرار گرفت و خواستار قصاص قاتلان پسرش شد سپس حسن که متهم به مشارکت در قتل است پیش‌روی پنج قاضی عالی‌رتبه قرار گرفت و گفت: من قاتل نیستم.

وی افزود: من در کمپ کار می‌کنم و قرار بود شب قبل از حادثه به خانه امید بروم تا او را به کمپ ببرم. وقتی به آنجا رفتم دیدم «ابوذر» و «امید» نیز آنجا هستند و تصمیم گرفتیم با هم مواد بکشیم. صبح قصد داشتیم از خانه خارج شویم که ابوذر جلوی امید را گرفت و یک سیلی به گوش وی زد. مراد گفت از خانه‌ام دزدی کردی و باید پولم را پس دهی.

در این لحظه مراد سیم برق را به پا‌های امید وصل کرد و ما نیز او را گرفته بودیم که مراد آن سر سیم را به برق زد و همین کارمان باعث شد دچار برق گرفتگی شود. مراد نیز در جایگاه گفت: من قاتل نیستم و ابوذر امید را کشت. وی افزود:‌ ابوذر سیم برق را وصل کرد و من چند بار گفتم که مخالف کار آن‌ها هستم که سرانجام ابوذر به کمک حسن برق را به پای امید وصل کردند.

ابوذر نیز گفت: امید از من دزدی کرده بود که با یک سیلی به صورتش خواستم تا لپ‌تاپ پسرم را پس دهد و دیگر کاری به او نداشتم که حسن و مراد به او برق وصل کردند و من تنها کاری که توانستم انجام بدهم این بود که امید را به بیمارستان رساندم.

بنابر این گزارش، قاضی باقری و چهار قاضی مستشار پس از ادعا‌های عجیب این سه متهم وارد شور شده تا حکم نهایی را اعلام کنند.
منبع: ایران