۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

کلاهبرداری میلیونی با کروکی‌های جعلی تصادف

خودروی تصادفی رها شده در سطح شهر راز اقدامات خلافکارانه یک شبکه از کلاهبرداران را فاش کرد.
کد خبر : ۲۲۰۲۷۴
صراط: خودروی تصادفی رها شده در سطح شهر راز اقدامات خلافکارانه یک شبکه از کلاهبرداران را فاش کرد.

اعضای این گروه از کلاهبرداران با ایجاد صحنه‌های ساختگی تصادفات به ادارات بیمه مراجعه کرده و میلیون‌ها تومان به جیب زده بودند.بر اساس این گزارش، چندی پیش مأموران پلیس میاندرود هنگام گشتزنی در یکی از خیابان‌های شهر سورک متوجه پارک خودرویی در حاشیه خیابان شدند که به‌طور مشکوکی رها شده بود.

در بررسی‌های بعدی معلوم شد که قسمت‌هایی از بدنه این خودرو بر اثر تصادف دچار آسیب‌هایی شده است، در حالی‌که مأموران سرگرم بررسی‌های تکمیلی درباره علت رها شدن این خودرو در خیابان بودند ناگهان مرد جوانی سوار خودرو شده و سعی کرد آنجا را ترک کند.
بدین ترتیب مأموران که به اقدام او مشکوک شده بودند، خودرو را متوقف کردند و راننده آن را تحت تحقیق قرار دادند.

حرکات و رفتارهای مرد راننده به‌گونه‌ای بود که برای پلیس شک‌برانگیز شد و مأموران او را برای تحقیقات بیشتر بازداشت کردند.

«حمید» سعی کرد با داستان‌سرایی مأموران را فریب داده و خود را بی‌گناه جلوه دهد اما پلیس به بازرسی محتویات داخل خودرو پرداخته و مدارکی به‌دست آورد که حکایت از اقدامات تبهکارانه‌ای داشت.

بدین ترتیب تحقیق درباره این مرد در دستور کار مأموران قرار گرفت تا اینکه تعدادی اوراق مربوط به کروکی‌های خودرو‌های تصادفی از داخل خودرو که به‌طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود به‌دست آمد.

سرهنگ «هادی نصیری» فرمانده پلیس میاندرود مازندران در این مورد گفت: با کشف برخی مدارک جعلی از جمله انواع کروکی خودروهای تصادفی از داخل خودرو، مأموران حمید را تحت تحقیق و بازجویی ویژه قرار دادند.وی افزود: حمید در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت که با همکاری دو دوستش پس از ایجاد تصادفات ساختگی و استفاده از بیمه‌نامه‌های خودرو از شرکت‌های بیمه‌گر کلاهبرداری می‌کند.فرمانده پلیس میاندرود خاطر نشان کرد: با دریافت مشخصات همدستان این مرد، مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی دو کلاهبردار حرفه‌ای به نام‌های «میلاد» و «ابوالفضل» را هنگام تردد با یک خودروی سواری در خیابان‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: اعضای این باند در ادامه تحقیقات با تأیید اظهارات همدست خود اظهار داشتند، با ایجاد تصادفات ساختگی در شهرهای قم و کاشان و جعل اسناد و مدارک، بیش از200 میلیون ریال از شرکت‌های بیمه‌گر کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده پلیس میاندرود از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضایی خبر داد.
منبع: ایران