۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

قاچاق دختربچه‌های میانمار به چین

سال‌هاست که دختربچه‌های میانماری توسط خانواده‌ها در میانمار به فروش می‌رسند و به چین قاچاق می‌شوند.
کد خبر : ۲۲۰۵۴۱
صراط: سال‌هاست که دختربچه‌های میانماری توسط خانواده‌ها در میانمار به فروش می‌رسند و به چین قاچاق می‌شوند.

خین خین یکی از این کودکان است که از سرنوشت غم‌انگیز خود با خبرنگاران سخن گفته است. به گفته خین خین، پدرش او را به قیمت هشت هزار یوان (1300 دلار) هنگامی که تنها چهار سال سن داشت فروخته است.

مادربزرگ خین‌خین می‌گوید: پسرم در مزرعه ذرت و برنج کار می‌کرد اما مدتی است به هروئین معتاد شده و نمی‌تواند به فعالیتش ادامه دهد. پس از اعتیاد پسرم خانواده ما از هم پاشید. فقر زندگی‌مان را فراگرفت. پس از گرفتار شدن خانواده‌مان به مشکلات مالی پسرم تصمیم گرفت دختر کوچکش را به باند قاچاقچیان بفروشد تا او را به چین قاچاق کنند.سال‌هاست که کودکان زیادی از میانمار به چین قاچاق می‌شوند. سیاست تک‌فرزندی و ارجح دانستن پسران به دختران در چین سبب شده تعداد دختران در این کشور کاهش یابد. بنابراین بسیاری از کودکان دختر از میانمار به چین قاچاق می‌شوند.

جمعیت‌شناسان چینی می‌گویند: تا سال 2020 میلادی 24 میلیون مرد در این کشور وجود خواهند داشت که برای یافتن همسر با مشکل روبه رو می‌شوند.بیشتر دختران فروخته شده متعلق به خانواده‌هایی هستند که از لحاظ مالی دچار مشکل شده‌اند.

«لاموبوکدین» یکی از دخترانی است که در جریان تجارت انسان از میانمار به چین فروخته شده بود. وی در این‌باره می‌گوید: سعی کردم زندگی عادی برای خود فراهم کنم و روی پای خودم بایستم. او در حال حاضر زنی جوان است که توانسته برای خود کاری در یک رستوران مرزی چین بیابد.

وی می‌گوید: رئیس وی قصد داشت او را با دریافت 40 هزار یوان به دیگری بفروشد اما پس از سه ماه اسارت توانسته راهی برای فرار خود بیابد.

منبع: ایران
برچسب ها: چین میانمار قاچاق