۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

بازداشت گرداننده سایت شرط‌بندی فوتبال

گرداننده شبکه اینترنتی شرط‌‌بندی فوتبال در البرز در اقدامات ویژه پلیس سایبری دستگیر شد.
کد خبر : ۲۲۰۵۷۵
صراط: گرداننده شبکه اینترنتی شرط‌‌بندی فوتبال در البرز در اقدامات ویژه پلیس سایبری دستگیر شد.

سرهنگ «یزدان نیکنام» رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: به دنبال یافتن سرنخ‌هایی از راه‌اندازی و فعالیت یک سایت شرط‌بندی فوتبال، مأموران پلیس فتا پیگیری‌های تخصصی و فنی ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ابتدا مأموران متوجه شدند که گروهی با تبلیغات در فضای مجازی به دنبال عضو‌گیری برای یک سایت شرط‌بندی فوتبال و کلاهبرداری هستند که به دلیل غیرقانونی بودن این‌گونه فعالیت‌ها و کلاهبرداری‌های انجام شده، تلاش بی‌وقفه‌ای برای برخورد با مجرمان آغاز شد.

این فرمانده ارشد پلیسی تصریح کرد: با توجه به اینکه مأموران پلیس فتا از شیوه‌های علمی و تخصصی پیگیری و کشف جرم استفاده می‌کنند، در مدت کوتاهی سرنخ‌های بسیار خوبی از گردانندگان این سایت به دست آمد.

سرهنگ نیکنام گفت: از جمله سرنخ‌های مهم کشف شده، مربوط به محل اختفای یکی از متهمان بود که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد وی در یکی از مناطق شهر کرج زندگی می‌کرد و گرداننده اصلی شبکه شرط‌بندی فوتبال نیز این مرد است.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با دستور قضایی، مخفیگاه وی را محاصره و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کردند. سرهنگ نیکنام درخصوص اینکه آیا شیوه این کلاهبرداری نیز ریشه‌یابی و کشف شده است، گفت: متهم در اعترافات خود به صراحت گفت که از طریق شبکه مجازی شماره حسابی را در اختیار افراد قرار داده و از آنها برای عضویت درخواست پول کرده است.

وی اظهار کرد: این مرد حدود پنج ماه به فعالیت غیرقانونی خود ادامه داده تا اینکه مأموران پلیس فتا او را دستگیر کردند.

سرهنگ نیکنام در پایان گفت: کلاهبرداران از سادگی مردم سوء‌استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز است که شهروندان در مواجهه با فعالیت‌های مشکوک بویژه در شبکه‌های مجازی، هشیار بوده و به هیچ عنوان در معاملاتی که طرف‌های مقابل را نمی‌شناسند، وارد نشوند.

منبع: ایران