۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

حضور رهبران آلمان در تظاهرات مسلمانان

عصر روز گذشته صدر اعظم، رئیس جمهور و جمعی دیگر از مقامات دولت آلمان با حضور در راهپیمایی مسلمانان این کشور ، اعتراض خود را به جرایان پگیدا و دیگر جریان های افراطی حاضر در سرزمین ژرمن ها اعلام کردند.
کد خبر : ۲۲۰۷۸۷
صراط: عصر روز گذشته صدر اعظم، رئیس جمهور و جمعی دیگر از مقامات دولت آلمان با حضور در راهپیمایی مسلمانان این کشور ، اعتراض خود را به جریان پگیدا و دیگر جریان های افراطی حاضر در سرزمین ژرمن ها اعلام کردند.

به نقل از راشاتودی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و یواخیم گائوک، رئیس‌جمهور آن کشور، عصر دیروز سه‌ شنبه، در تجمع مسلمانان آلمان که هدف آن گسترش آزادی‌ های مذهبی عنوان شده، شرکت کردند.
 
این تجمع در برلین،  پس از آن انجام شد که هزاران نفر از شهروندان آلمان در تظاهراتی علیه آنچه اسلامی‌شدن فرهنگ‌ و آداب غربی خود می‌دانند در شهر «درسدن» در شرق آن کشور، شرکت کردند.
 
در تجمع روز سه‌ شنبه رئیس‌ جمهوری آلمان در سخنانی گفت حملات اخیر در پاریس جامعه را «متحد» کرده است. مرکل روز گذشته پیش از شرکت در این راهپیمایی، نیز اسلام را جرئی از کشور آلمان خوانده بود.  
 
یواخیم گائوک نیز در این رابطه گفت: ما از شما نمی‌ ترسیم. نفرت شما، ما را به جنبش وا می‌ دارد. ما از کشور و ارزش‌ های خود دفاع می‌کنیم. ترویست‌ها (در پاریس) می‌خواستند ما را جدا کنند، اما آنها برعکس آنچه می‌خواستند را به دست آوردند؛ آنها ما را متحد کردند.
 
در تجمع روز سه‌ شنبه، علاوه بر رهبران مذهبی مسلمان، رهبران مذهبی مسیحی و یهودی نیز حضور داشتند. این تجمع با راهپیمایی همراه بوده و برآورد شده که شش تا 10 هزار نفر در آن شرکت داشتند.
منبع: مهر
برچسب ها: آلمان تظاهرات